חומוסיה בהסוואה: התרגיל השיווקי של שטראוס

חומוסיה שפעלה בתקופה האחרונה בתל אביב הייתה למעשה תרגיל שיווקי של “שטראוס” לקידום חומוס “אחלה”. המקום, שפעל בשבועיים האחרונים ברחוב פרישמן 22 בתל אביב בשם "החומוס של אבי", מגיש מבחר של מנות חומוס לצד תוספות - נראה כחומוסיה תל אביבית לכל דבר. המהלך הזכיר מעט את הפרויקט בהסוואה “קפה כאילו” שפעל ברחוב שינקין בתל אביב בסוף שנות ה-90’ ומאחוריו עמדו תלמידים לעיצוב, אלא שבמקרה הזה לא הוגש במקום אוכל פיקטיבי. ביקור במקום אתמול לפני הצהריים שהו בו מספר סועדים שנהנו מניגוב חומוס. על פי השיפוט המחמיר שלנו אפשר היה לזהות בטעימה את הטעם המוכר של חומוס “אחלה”, אך זו חוכמה קטנה של בדיעבד שכן אנחנו ידענו מי עומד מאחורי המהלך.

אלעד רביד, מנהל השיווק של חטיבת המזון הטרי בשטראוס, מצהיר כי המקום מגיש “חומוס אחלה” שלא עבר כל שינוי מלבד חימום קל ותוספות מעל בהן טחינה, גרגרים, ביצה, שמן זית, לצד סלט וחמוצים. סיפור הכיסוי של החומוסיה היה גימיק "שלם לפי הטעם", שהזמין את הסועדים לשלם כפי הנראה להם (או לא לשלם כלל). המקום יפעל עד חג הפסח, כאשר כל הפדיון ממכירת החומוס יועבר לתרומה. הסיבה לסגירה: התרגיל השיווקי הוקם בתקופת תפר לאחר סגירת מסעדה לבין פתיחת אחרת במקום. 

IMG_4496

417485_402989076464165_732733840_n

“אבי” מ”החומוס של אבי” הוא למעשה אבי מבורך, מגדל החומוס האמיתי של “שטראוס” שגם הופיע בפרסומות), לצד צוות “אחלה”, אך לא הייתה סיבה ניכרת לעין בעטיה מי מבין המבקרים במקום מאז הקמתו היה עלול לחשוד. לדברי רביד, גם הצוות שעובד במקום לא ידע ברובו מי הגורם שמפעיל את החומוסיה.

לפתיחת המסעדה קדמה פעילות שיווקית שנראתה אותנטית ונועדה להסוות את הגורם האמיתי שעומד מאחורי “החומוס של אבי”. בין השאר, פורסמה המסעדה במקומונים התל אביביים, חולקו עלונים ברחוב, נערכה פעילות קידום ב”גוגל”, נפתחו דפים רשמיים באתר Rest ובפייסבוק ואף פורסמה ביקורת נלהבת על המקום ב”טיים אאוט תל אביב”.

“למרות האהבה הגדולה לחומוס, וגודל הקטגוריה בישראל, לפעמים חלקנו מרגישים שחומוס מהסופר הוא סוג של ‘התפשרות’”, מסביר רביד, “לקראת יום העצמאות החלטנו לצאת במהלך להחזרת האמון והוכחת הטעם, על בסיס הסיפור והאני מאמין שלנו – טעם שמתבסס על הרכיבים הטובים ביותר והמגדלים שהולכים איתנו את הדרך הזאת. מטרת המהלך היא לייצר חוויה של חומוס שלאחריה צרכנים יוכלו "להגיש לעצמם" חומוס גם בבית, בהתבסס על החומוס שלנו, מבלי שירגישו שהם ‘מתפשרים’".

image

“אחלה חומוס”, נכתב בביקורת

לדברי רביד, כ-1,000 אנשים סעדו עד היום ב”חומוס של אבי”, כאשר היו ביניהם לא מעט לקוחות חוזרים בפעם השנייה, שלישית ורביעית, ולמרבית הפליאה אף אחד מהם לא ניסה לנצל את קונספט “שלם כפי יכולתך” על מנת לא לשלם ומעטים ניסו לשלם מעט. “חלקם אהבו מאד את הטעם, החוויה והשירות במקום, פירגנו מאד לאומץ לגבי הקונספט”, אומר רביד, “היו כאלה שרצו לקחת הביתה TA גם כמנה וגם בקופסה, והיה מי שנתן טיפים להרחבת התפריט במנות נוספות. באופן כללי קיבלנו מעט תגובות לא טובות. היו שחשבו ש"נפלנו על השכל" וישראלים לא ישלמו. בפועל כולם שילמו. חלק רצו יותר מנות נוספות בתפריט, מעט העדיפו פחות טחינה כתוספת, רצו יותר גיוון בסלטים וכו'. כמעט כל הסועדים שילמו ושילמו יפה, ממוצע של כ 20 שקלים למנה. אף אחד לא ויתר על תשלום, בודדים השאירו סכום נמוך - פחות מ-10 שקלים.

IMG_4560IMG_4561

מתוך קבוצת הווטסטאפ. מאחורי הקלעים של המהלך
עשו לנו לייק ותקבלו את מיטב הכתבות של חורים ברשת ישירות לפייסבוק
ארכיון ״חורים ברשת״

ערוץ זה הוא ארכיון האתר, השומר את הסיפורים מהאתר הישן של ״חורים ברשת״.

ארכיון ״חורים ברשת״

ערוץ זה הוא ארכיון האתר, השומר את הסיפורים מהאתר הישן של ״חורים ברשת״.

סיפורים נוספים של ארכיון ״חורים ברשת״
הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו
וידאו
דיווח על תוכן פוגעני
תוייג בתור:
  • תל אביב
  • מסעדה
  • שטראוס
  • חומוס
  • חומוסיה
  • החומוס של אבי
  • אלעד רביד
  • פרישמן 22
וידאו