עולמות ללא מפות

מדוע מדיה חברתית אמורה לעניין עסקים כרגע? התשובה היא פשוטה: משום שמדיה חברתית מתעדת מה אנשים עושים. חברות שינצלו את המיטב מחיבור לאנשים דרך ערוצים אלה הן אלה שיסתגלו לטריטוריה החדשה, ישתמשו בכלים כראוי ויעדיפו תקשורות אנושיות על פני שיווק מסורתי/יחס המרה. מה הטריק? זהו עולם ללא מפות. המפות החדשות שלכם לא קוראות את השטח יותר. זהו חלל בו רעיונות חדשים לעתים גוברים על ישנים ובו המטרה/כוונה חשובות יותר ממסורת מקצועית.

אתם מהגרים חדשים

גם בעסקים, כולנו חדשים בתחום: יצרניות הרכב הגדולות לא יכולות עוד להסיק אף הסקה באשר ללקוחות שלהן. גם לבנקים אין כל ערובה שישרדו לנצח. חברות ענק מתהוות לנגד עינינו, מיישמות מודלים חדשים שאינם בהכרח משתלמים עבורנו. גם הלקוחות שלכם משנים את הרגליהם. חלקם איבדו את עבודתם ונערכים לשוק תעסוקה שונה לחלוטין. קבלו את העובדה שאתם חדשים כאן. למה אתם זקוקים? לעיניים, אוזניים, אינוטאיציה, כוונה ואנתרופולגיה.

העיניים והאוזניים שלכם

יש בנמצא כלי האזנה רבים באמצעותם תוכלו לזהות כוונות של אנשים המבטאים את דעותיהם ברשתות חברתיות. לא, לא כולם עושים זאת, אך תוכלו להתחיל עם אלה שכן. השתמשו בכלי חיפוש כדי לגלות מה אנשים אומרים: בבלוגים, בטוויטר ובפייסבוק. האזינו גם בפורומים. גגלו עצמכם ללא לאות. תהליך ההקשבה הזה יהיה חסר ערך ללא אינטואיציה.

אינטואיציה

רוצים לשנות את העולם? שאלו אלפי שאלות. שאלו קומץ של שאלות אלפי פעמים. שאלו את עצמכם “כיצד אוכל לעזור ללקוחות שלי בזמנים קשים אלה. טויטה מעניקה שירות תחזוקה ללקוחות כדרך להגברת מכירות והחזרת הלקוחות דרך מדיה חברתית. זהו פתרון טוב לשני הצדדים במשוואה. איך הבנק שלכם מתייחס אליכם בזמנים קשים אלה? מה אמרתם בנידון? מה אתם מתכוונים לעשות? אינטואיציה בנוגע לאחרים היא כלי עוצמתי בעולם נטול מפות זה.3577647861_af84262124

כוונה

האם אתם באמת דואגים ללקוחות שלכם ומילוי צוריכהם? אם לא, זה ייחשף. האם אתם מעריכים אותם? הראו זאת. הפגינו זאת באמצעות כוונה. קבלו החלטות שאינן תמיד רווחיות עבורכם כפי שהן רווחיות ללקוחות. אתם לא חייבים לדרדר את העסק, אך באמצעות הפגנת יותר כוונות חיוביות לחיוביים שבין הלקוחות שלכם, תזכו בהזדמנויות חדשות. כיצד הפעולות שלכם מבטאות את הכוונות אשר מאחוריהן?

אנתרופולוגיה

אתם צריכים לנסות להבין טוב יותר את ההתפתחות האנושית התרבותית והסוציאלית. זה כל מה  שנותר לנו בעולם נטול מפות, משום שההיסטוריה ומה שאנחנו יודעים כובלים אותנו ומונעים מאיתנו להשתחרר מהכבלים כמו בכלא.

מדוע אנחנו שולחים את ילדינו לבתי ספר כדי לאלף אותם להיות קלגסים מסחריים? מה נעשה כדי לסייע להם למרוד ולהציל אותם מעתיד לא רצוי? כיצד אנחנו תורמים לעיצוב מחדש של העולם, כעת כאשר יחידת המדידה העיקרית היא ידע/מידע? בעולם בו לא כולנו צריכים לעבוד זה לצד זה במפעל, מדוע אנחנו בונים כל כך הרבה משרדים חדשים?

כאשר חופרים לעומק נושאים, מתחילים לראות טרנדים חדשים, אדוות המבשרות על נחשולים שבדרך. אז תתחילו לראות את התמונה המלאה. תראו דור חדש שגדל במהירות, תראו כיצד הודו תופסת יוזמה יצירתית המשתלבת יפה עם הדומיננטיות שלהם בהנדסה וניהול תהליכים. אתם יכולים לראות בעצמכם את השינוי בהרגלי הצריכה של אנשים, במוקדי תשומת הלב שלהם ועוד.

אלה הנקודות החשובות בעולם ללא מפות. על מנת להבין אנשים טוב יותר עלינו להבין טוב יותר כיצד הם פועלים וחושבים היום. אם אתם מנסים לארגן מחדש את מאמצי השיווק הטכנולוגים שלכם באופן שמותח אותם על מנת לכסות את התחומים החדשים, אתם מבזבזים את זמנכם אם לא תלווה למאמץ זה הבנה חדשה על התמורות הגדולות בנוגע למה שאנשים רוצים וצריכים.

האם אלה דיבורים מטורפים?

רבים מכם בוודאי מהנהנים עכשיו בראש, אך ניפגש עוד כמה שנים ואז נדבר. חלק מכם רואים זאת כבר עכשיו, רבים אחרים יקלטו את גודל השעה מאוחר יותר. אל תבזבזו זמן, פעלו באופן אפקטיבי ומחושב. מה התוכנית שלכם? מה הצעד הראשון ומה השני? מה אתכם מתכוונים לעשות בעולם ללא מפות? חפשו את הגבולות החדשים.

הפוסט פורסם במקור בבלוג של כריס ברוגן

פוסט נוסף שעשוי לעניין: כמה אתם שווים באמת בשוק?.

>
עשו לנו לייק ותקבלו את מיטב הכתבות של חורים ברשת ישירות לפייסבוק
ארכיון ״חורים ברשת״

ערוץ זה הוא ארכיון האתר, השומר את הסיפורים מהאתר הישן של ״חורים ברשת״.

ארכיון ״חורים ברשת״

ערוץ זה הוא ארכיון האתר, השומר את הסיפורים מהאתר הישן של ״חורים ברשת״.

סיפורים נוספים של ארכיון ״חורים ברשת״
הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו
וידאו
דיווח על תוכן פוגעני
תוייג בתור:
  • רשתות חברתיות
  • כריס ברוגן
וידאו