פייסבוק 2010: כל מה שצריך לדעת

Facebook חוגגת יום הולדת שישי ומעבירה את 400 מיליון משתמשי האתר לממשק החדש בהדרגה אך במהירות. 80 מיליון יוזרים קיבלו את העיצוב החדש אתמול והתהליך נמשך גם היום. אם עדיין אתם לא רואים את הממשק החדש, סביר להניח שתקבלו אותו בקרוב.

[recent posts]

newfb1

מה עוצב מחדש? ההומפייג’ (דף העדכונים המרכזי) ובכלל זה סרגל יישומים ומשחקים חדש, ניסיון של פייסבוק להחזיר לאפליקציות את מעמדן הקודם ולקדם את תחום המשחקים ברשתות חברתיות, שפורח בעקבות פארמוויל.

[recent posts]

על פי פייסבוק, דף הבית החדש אמור להקל על היוזר למצוא את מה שדרוש לו בתוך האתר, בראש ובראשונה באמצעות הסרגל העליון, שמופיע מעתה בכל דף וכולל חיפוש, 'קישור HOME (לדף הבית), הפרופיל האישי, התראות והודעות חדשות.

2010-02-05_221332

ם באמצעות סרגל הסינונים החדש משמאל שמבליט את האפשרות לצפות בתכנים על פי סוגי מדיה ותוכן: חדשות, הודעות אישיות, אירועים, תמונות, תנועות של חברים באתר. סרגל זה, הממוקם בצד שמאל בממשק האנגלי, תורם רבות להצפת אפשרויות לגישה בתכנים. עם זאת, חשוב לזכור שיחס ההמרה במקרים כאלה לרוב עומד על אחוזים בודדים. במילים אחרות, יותר יוזרים ישתמשו במסננים ויצפו ביותר תכנים, אך רוב המשתמשים  לא נוגעים בברירת המחדל.

הבחירה של פייסבוק להציג הודעות פרטיות לצד עדכונים ציבוריים כמו חדשות, אירועים וכו'' היא מעניינת ובעיני לפחות מייצגת את טשטוש הגבולות בין הפרטי לציבורי. ההודעות וההתראות2010-02-05_220610 על פעולות חדשות באתר ובקשות מחברים ניגשות גם מחלון שנפתח על גבי ההומפייג’ בסרגל העליון. שימושי ונגיש יותר מהממשק הקודם, בהן הכלים האישיים היו נפרדים. אפשר כעת לשלוח הודעות פרטיות מהמסך הראשי במצעות לחיצה על כפתור ההודעה ובחירה באפשרות Send a new message. גם אפשרויות החשבון שלכם נגישות בחלון שנפתח בצד ימין בהקלקה על Account.

בתפריט נפרד משמאל: משחקים, אפליקציות, דפי פייסבוק, קבוצות ומודעות. בתפריט האחרון הצטערתי לראות שפייסבוק בחרה לחשוף את האובייקט ולא תכנים מתוכו. כלומר, היא חושפת אילו קבוצות, אפליקציות אליהן אני משתייך אך לא תכנים אחרונים מתוך קבוצות או אפליציות אלה. אולי פייסבוק תשנה זאת בהמשך אך בתצוגה הנוכחית יש לי תחושה של פספוס בהצפת התכנים. יש לציין לטובה את העובדה שאזור היישומים חושף אפליקציות בהן השתמשו חברים שלכם ובכך חושף בפניכם יישומים שעשויים להיות רלוונטיים גם לכם. העברת האפליקציות מהחלק התחתון השמאלי לצד שמאל של המסך למעלה יעשה להן רק טוב. newfb

 

המיקום החדש של החברים און ליין – בצד שמאל – הוא בפירוש הרבה יותר בולט, מה גם שמשתתפי הצ’ט חשופים כעת, באופן שמזכיר יותר מכל את גוגל צ’ט.הצ’ט המלא הכולל גם חברים אוף ליין עדיין נמצא בפינה הימנית התחתונה.

ה-Marketplace, לוחות הדרושים של פייסבוק בעיצוב החדש, בולט הרבה יותר במיקום הנוכחי. מי שלא יספור את פייסבוק כמתחרה בשוק הדרושים עלול לטעות קשות. שימו לב שאפשר לראות מודעות של חברים ומודעות של חברים של חברים. החיבור בין מודעות לבין הפיד של פייסבוק הוא שילוב מנצח.

drushim 

גם אלבומי התמונות זכו לטיפול מחדש. ריכוז האלבומים חושף את התמונות האחרונות שהועלו לאלבומי החברים. משום מה, קטגוריית הווידאו מסתתרת בתוך אזור התמונות ולא זוכה לחשיפה בולטת יותר.

עבור חברים רבים, הפעילות בקבוצות מסתכמת באישור להצטרפות לקבוצה או במקרה הרע – התעלמות. העיצוב החדש לא משנה דרמטית מצב זה אך מבליט יותר את הקבוצות אליהן אתם משתייכים ואת בקשות ההצטרפות לקבוצות הממתינות לכם.

שיפור שאנחנו מחכים לו ועדיין לא בוצע נוגע לחיפוש – השדרוג שיהפוך את פייסבוק למנוע חיפוש אמיתי במקום החיפוש הנוכחי, הלא יעיל ברובו. עוד רכיב כושל שלא טופל ה-Suggestions, אותן הצעות לפנות לאנשים שאינם פעילים באתר ולנזוף בהם על כך (אם כי קראנו ששדרוג ממש בדרך). עוד אזור שנשאר ללא שינוי הוא ה-News Feed, שעושה בעיות לאחרונה – מתעדכן לאט מדי, מסתיר פריטים חשובים וחושף עדכונים ישנים.

לא מדובר בשינוי ממשק דרמטי עבור פייסבוק, אך בניגוד לשדרוגים קודמים, זהו שיפור שלא צפוי לזעזע את רוב החברים ויחד עם זאת חושף מדיה, סוגי תוכן, מודעות, אפליקציות ומשחקים בצורה טובה יותר מבעבר. ומה דעתכם? אהבתם או לא אהבתם את הפייסבוק החדש?

>
עשו לנו לייק ותקבלו את מיטב הכתבות של חורים ברשת ישירות לפייסבוק
ארכיון ״חורים ברשת״

ערוץ זה הוא ארכיון האתר, השומר את הסיפורים מהאתר הישן של ״חורים ברשת״.

ארכיון ״חורים ברשת״

ערוץ זה הוא ארכיון האתר, השומר את הסיפורים מהאתר הישן של ״חורים ברשת״.

סיפורים נוספים של ארכיון ״חורים ברשת״
הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו
וידאו
דיווח על תוכן פוגעני
תוייג בתור:
  • facebook
  • פייסבוק
וידאו