נענע לא 10

שתי הנחות יסוד לתחילתו של דיון: 1. חדשנות היא נשמת אפה של האינטרנט. בלעדיה אין חיים במרחב הזה. הקפאון המקולל שאחז ברשת הישראלית בשנים האחרונות רע לכולם. הוא הסיבה האמיתית לכך ששוק הפרסום המקוון לא צומח כאן כפי שהוא יכול. בגללו שתי פריצות הדרך המשמעותיות לטבלת 10 האתרים המובילים בארץ הן בכלל של אתרים מחו"ל - Facebook ו-Youtube. כל ניסיון להמיס את הקרח ולהניע תהליך הוא מבורך ואף בלתי נמנע. 2. התחרות טובה לגולשים ולעובדים בתעשיית האינטרנט. אם יהיו כאן כמה גופי אינטרנט חזקים, התחרות ביניהם תביא גולשים חדשים, תניע חדשנות, תתרום לגידול בהכנסות ותגדיל את השוק. אם למרות הדברים האלה יהיה מי שירצה להתייחס לדברים הבאים עם גרגר של מלח, בגלל שאני עובד באתר מתחרה, מיי פלז'ר. לא תיארתי לעצמי שיגיע היום בו נרגמריב ייראה טוב יותר מנענעשר. אני לא מתכוון לעיצוב הנוכחי, השפוי והעדכני אם כי הלא מלהיב אלא למקורי של בולקיה, ההוא שמיתג את מחלבות גד ומאפיית לחמי. זה היה מחזה לא קל גם לגברים קשוחים שראו כבר הכל. וכמו כדי להוכיח שגם הנורא הוא עניין יחסי, בא נענע10 החדש וגורם לנו להתרפק בערגה על נרג הישן. אנשי נענע10 הוכיחו מיומנות יוצאת דופן בבניית באז שיווקי לקראת ההשקה ולזכות האתר החדש ייאמר כי בהחלט מדובר בעיצוב ולא ב"אוסף של דברים", אם כי התוצר הסופי רע מאוד, פוצע את העיניים ומעורר סימני שאלה, על גבול התמיהה ממש. אני לא מתייחס בכלל לעניין היציבות, הבאגים, הטעינה הבלתי נגמרת של סרגל הצד הכבד ושגיאות עיצוב שאין ספק שיתוקנו והן חלק ממחלות ילדות המלוות השקות. עיצוב ושימושיות חייבים ללכת יד ביד פן יכשילו זה את זו. בניגוד לסברה מקובלת, עיצוב טוב אינו עניין של טעם אישי. למשל, עיצוב טוב לספר היא עטיפה מזמינה ואילו שימושיות טובה היא בחירה בגופן נעים וקריא. ביחד הם תורמים לחוויית קריאה נעימה. במקרה שלנו, נענע10 יישם כמה עקרונות נכונים באופן הכי לא מוצלח. העיצוב מכשיל את השימושיות ושניהם יחד יוצרים ממשק עמוס ובלתי זורם, באופן שגורם לגולשים לרצות לשהות בו כמה שפחות. אין כאן שום קפיצה קוואנטית. לכל היותר תעיה בחור שחור. אפור, ליתר דיוק. לא צריך להאמין לי. אפשר לערוך מבחן פשוט של שיטוט באתר - תחילה לחפש את מה שמעניין אתכם, להקליק עליו, לעבור לנושא הבא ולברר אם החוויה הכוללת נעימה ומזמינה או טורדנית ומבלבלת. ההיררכיה בדף הבית תמוהה, החלוקה ל"עולמות" שרירותית ולא צולחת את מבחן הגולשים (מי לעזאזל קורא "תוכן"?) וכדור הבדולח הוא טיפשי מאוד, מסוג הגיחי-גיחי שלא היה צריך לעבור שלב מקדמי של סיעור מוחות. כותרות המארקר הן פשע עיצובי שהמחוקק חייב להתייחס אליו בכל החומרה האפשרית. איך זה קרה? זו שאלה מאוד מעניינת מאחר ובנענע10 יש אנשים מצוינים, שמבינים אינטרנט. האם היה מי שהתריע, שאמר שהמלך עירום? כל האינטרנט פרוש לפנינו, כולל יישומים מאוד חדשניים של טלוויזיה באינטרנט. איך אפשר לטעון שמה שאנחנו רואים הוא חדשני ופורץ גבולות? העיצוב החדש גם מותיר על כנה בעיה ישנה ללא כל התייחסות. מי הוא קהל היעד של נענע10? מהו המותג בעצם? האם מדובר באתר חדשות על ספידים? האם זה פורטל המתחרה בוואלה? אולי זה האתר הרשמי של ערוץ 10? מה לגבי אתר חדשות וידאו, מהסוג שנונסטופ ניסתה להיות לפני הרבה שנים? או שמדובר באתר כיף ומגניביישן לצעירים. נענע10 מנסה לרקוד על כל החתונות האלה. שייזהר לא ליפול. >

עשו לנו לייק ותקבלו את מיטב הכתבות של חורים ברשת ישירות לפייסבוק
ארכיון ״חורים ברשת״

ערוץ זה הוא ארכיון האתר, השומר את הסיפורים מהאתר הישן של ״חורים ברשת״.

ארכיון ״חורים ברשת״

ערוץ זה הוא ארכיון האתר, השומר את הסיפורים מהאתר הישן של ״חורים ברשת״.

סיפורים נוספים של ארכיון ״חורים ברשת״
הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו
וידאו
דיווח על תוכן פוגעני
תוייג בתור:
  • נענע10
  • התעשיה בע"מ
  • מנשקים
וידאו