מה שאתם לא יודעים לא קיים

לא מזמן טענתי כאן שעניין הפרטיות לא מטריד את רוב הציבור - הקרב המהותי ייסוב על שאלת השליטה על המידע האישי. בעבר קיבלתי כמה פניות של אנשים שהגיבו בשמם האמיתי לכתבות ב-ynet ובחלוף הזמן התחרטו או התבגרו. כל מעסיק פוטנציאלי או בן זוג עתידי שחיפש בגוגל איתר את התגובה המביכה בקלות. הם ביקשו להסיר את התגובות האלה ולמחוק כתם שהיה עלול ללוות אותם כל החיים, על פי זווית הראייה שלהם. כמה חברות ויועצים מציעים שירותים של ניהול מוניטין בגוגל, כאשר אחת העצות המובילות היא להחליף פרסום רע בפרסום טוב. כלומר, לא בהכרח לרדוף אחרי כל פורום או בלוג שהזכיר אתכם לרעה אלא לפתוח בלוג, פרופיל ברשת חברתית, דף בפליקר וביוטיוב, להפיץ תכנים ולדחוף את האזכורים השליליים מהדף הראשון בגוגל. אלה דוגמאות קלות יחסית, משום שכל אחד יכול לגגל עצמו ולדעת איך הוא ממוצב בגוגל. הרבה יותר קשה להתמודד עם מידע שנאסף עליכם אך אתם לא יודעים שהם יודעים. לאחרונה דווח שחברות האינטרנט הגדולות אוספות מאות פריטי מידע בחודש על הרגלי הגלישה של המבקרים שלהן. החברות טוענות שלא מדובר במידע אישי, אך זו היתממות. היקף המידע שנצבר בפורטלים הגדולים ואלגוריתמים מתוחכמים יכולים לאפשר לחברות להרכיב פרופילים מדויקים למדי של כל גולש. הדוגמה המוחשית ביותר היא נתוני החיפושים שהדליפה AOL לרשת. לכן טבעי שחברות האינטרנט הגדולות מתנגדות להצעת חוק חדשה במדינת ניו יורק שמכפיפה לרגולוציה את היכולת שלהן לאסוף מידע על גולשים לצורך פרסומות מפולחות בנימוק שהוא אינו חוקתי. הן טוענות גם שאין צורך בחוק בגלל הרגולציה העצמית שלהן והנטיה של חוקים לרדוף אחרי הטכנולוגיה ובסופו של דבר להתיישן. כל הטענות צודקות אך אינן סותרות את העובדה שלחברות יש אינטרס שאנשים לא ידעו שהן אוספות את כל המידע עליהם. המאבק בשנים הקרובות ייסוב על עצם היידוע, היקפו ויכולת הגולשים לשלוט במידע הזה. >

עשו לנו לייק ותקבלו את מיטב הכתבות של חורים ברשת ישירות לפייסבוק
ארכיון ״חורים ברשת״

ערוץ זה הוא ארכיון האתר, השומר את הסיפורים מהאתר הישן של ״חורים ברשת״.

ארכיון ״חורים ברשת״

ערוץ זה הוא ארכיון האתר, השומר את הסיפורים מהאתר הישן של ״חורים ברשת״.

סיפורים נוספים של ארכיון ״חורים ברשת״
הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו
וידאו
דיווח על תוכן פוגעני
תוייג בתור:
  • גוגל
  • פרטיות
וידאו