פופולרי עכשיו:

  • שלושה תוספי חובה לג'ימייל שלכם מאת ReadWriteWeb
  • הפייסבוק החדש: קלקול או שכלול?

    מאת: גל מור    |  26.10.2009 בשעה 13:09

    24 תגובות

    בסוף השבוע ביצעה פייסבוק שינוי וחילקה את זרם העדכונים ל-Live Feed ו-News Feed. ה-NewsFeed מרכז את העדכונים המעניינים ביותר עבורכם על פי פייסבוק בהתאם להרגלי השימוש שלכם באתר. אלה ה-Highlights שהיו בעבר בצד ימין וכעת עברו לזרם עצמו כברירת מחדל.

    ברור שפייסבוק ביקשה להקל על עומס העדכונים החברתיים ולהציג לחברים רק מידע רלוונטי, אך הבעיה בתוצאה היא כפולה. ראשית, תופעה של קצב עדכונים איטי מדי ב-NewsFeed, facebook2 לפחות על פי עדות אישית ומספר חוות דעת של חברים שאספתי. אמנם, עדכונים נבחרים יזכו מעתה לשיעורי צפייה גדולים וממושכים יותר, אך ייתכן שפעילות זו אינה מעודדת יצירת תכנים חדשים משום שהסיכוי שיהפכו פופולריים הוא קטן יחסית. כאשר אין לאנשים תמריץ חיובי לכתוב עדכוני סטטוס, קצב הפעילות באתר עלול להאט.

    אם נניח שהבעיה הזו ניתנת לפתרון על ידי כוונון, בעיה יסודית יותר היא שפייסבוק "מחליט" עבורנו אילו עדכונים רלוונטיים יותר מבלי שהוא מעמיד לרשותנו אמצעי סינון אם נרגיש אחרת בעניין. אמצעי הסינון היחיד שניתן הוא "להעלים" עדכונים של חברים מסוימים מהפיד או לעבור למצב ה-Live Feed. שאלת המפתח היא אם אנשים אוהבים שמסננים עבורם מבלי שיהיו להם אמצעי בקרה נאותים לסנן אחרת. Friendfeed, רשת העדכונים שרכשה פייסבוק לפני מספר חודשים, כוללת לא מעט אמצעי סינון כאלה, אך אין להם זכר בממשק החדש. יש חברים לגביהם ארצה לקבל כל עדכון ולגבי אחרים – רק אם מדובר בעדכון בוער ממש.

    אם ה-NewsFeed מצומצם מדי, ה-LiveFeed סובל מבעיה הפוכה. מצב זה כולל את כל העדכונים שביצעו החברים שלכם באתר – בהם מידע בנוסח מי חבר של מי, מי הצטרף לקבוצה מסוימת, מי תויג באיזו תמונה ואחרים. בהנחה שחברים מסוימים מבצעים מספר גדול של פעולות מדי יום, התוצאה היא שהפיד הזה הופך בלתי קריא לחלוטין אם יש לכם יותר מ-100 חברים בפייסבוק.

    יש לציין, כי בניגוד ל-News Feed, פייסבוק מאפשרת לסנן את ה-Live Feed על פי חברים שתרצו לראות מהם יותר עדכונים ואף להגביל את מספר החברים מהם יילקחו עדכונים כדי להקל על העומס. עם זאת, לרוב משתמשים אינם משנים את ברירת המחדל. שימו לב כי פייסבוק מגבילה את מספר החברים מהם יישלפו עדכונים ל-250, כך שאם לא תגדילו בעצמכם את המספר ייתכן שגם מצב זה לא יציג עדכונים מכל החברים שלכם.

    נוסף על כך, פייסבוק מפספסת לגמרי את השיחות בזמן אמת. אם חמישה מחבריכם שולחים עדכונים מהשידור החי של "הישרדות" – לא תראו אותם ב-Newsfeed אלא שעות לאחר האירוע וסביר להניח שתפספסו את העדכונים האלה ב-LiveFeed בשל עומס היתר.

    ה-LiveFeed וה-NewsFeed קשורים זה לזה. כל פריט שמתווסף ל-LiveFeed זוכה לציון מסוים ואם ציון זה גבוה מ-X העדכון יופיע גם ב-NewsFeed. כל זה היה טוב ויפה אילו שני המצבים היו מספקים למשתמשים שירות טוב.

    במילים אחרות, בניגוד לשדרוג הממשק במרץ שרבים לא אהבו אך בדיעבד הזרים לאתר שפע של עדכונים חדשים, השדרוג האחרון עלול להוביל להאטה בהפצת התכנים בפייסבוק הכוונה טובה כמובן: להציג לחברים רק עדכונים רלוונטיים שיספקו להם ערך רב יותר ולפתור את בעיית הרעש הלבן, אך ימים יגידו אם מבחן התוצאה אמנם משיג את המטרה.

    אפשר לעשות את זה גם אחרת. Google Reader הוסיף בימים האחרונים תכונה חדשה בשם Popular Items, תיקיה המרכזת קישורים שרשמו צפיות משמעותיות בקרב כלל המשתמשים (ולא על פי הרגלי השימוש שלכם בעבר כמו בפייסבוק), אך במקרה זה מוצעות למשתמש תצוגות מגוונות נוספות ולא "בלתי מסונן" לעומת "מסונן ביותר" כפי שקורה בפייסבוק.

    greader

    עם זאת, רוב האנשים לא משתמשים בתצוגה אחרת מלבד ברירת המחדל ועל כן ההחלטה של פייסבוק להציג פיד כה מסונן בברירת מחדל עלולה להתברר כשגויה. המצב הקודם – של Highlights בצד ופיד מגוון הכולל עדכונים רבים (אך מחביא את רוב העדכונים האוטומטיים) היה עדיף בהרבה. פייסבוק מניחה כי לאחר שתצפו ב-NewsFeed תעברו ל-Livestream כדי לבדוק מה פספסתם.

    לא ברור על מה מתבססים בחברה כאשר קיבלו החלטה זו. הגישה של "איכות על חשבון כמות" נשמעת מאוד הגיונית וקשה להתווכח עליה. אין ספק שככל שכמות התכנים שמפרסם כל גולש גדלה, הצורך במסננים גובר. השאלה היא אם פייסבוק עשתה את זה נכון ואם לא, האם תדע לתקן במהרה.

    דעות נוספות בנושא

    אילאיל בן שלום: עם השנים אני מבינה שפייסבוק מנהלת יחסי סאדו מאזו עם היוזרים שלה – היא מרביצה בהם ililush שפטים, והם מקטרים ונשארים, כי בעצם אין הרבה אלטרנטיבות. אנחנו יכולים להתברבש על ניוזפיד ולייב פיד, אבל מרבית העם אפילו לא יודע את ההבדל. הם לא מבינים את הדקויות, הם רק מבינים שנעלמו להם דברים שהיו רגילים להם, והתווספו הרבה דברים שלא עניינו אותם מלכתחילה. מה כבר ביקשתי? שאם שלושה ארבעה אנשים מאשרים הגעה לאירוע, הוא יופיע לי בצד? במה חטאתי שאני צריכה לשמוע על כל ידידות חדשה שנרקמת בישראל? ובכלל, לא מספיק עם שינויים מסיביים? עם היוזרים הוא עם עדין נפש, ובחלקו מאותגר טכנולוגית. אי אפשר לשנות להם ממשק כל כמה חודשים. לא כולם ארלי אדופטרס, מייקל.

     dvir דביר רזניק: מסכים בהחלט גל. התוצאה המיידית, שלי לפחות, היא שאני כבר לא מסתכל על פייסבוק (אולי פעם ביום) ומשתמש הרבה יותר בטוויטר למצוא תוכן רלוונטי שמעניין אותי (דרך יצירת קבוצות ומילות חיפוש בטוויט-דק). לא מעניין אותי מי התחבר עם מי ולאיזו קבוצה הוא הצטרף. אני רוצה לראות את התכנים שהוא משתף, פוסטים שהוא קרא, וידאו שהוא שיתף, תמונות שהוא העלה – ובמצב הנוכחי זה פשוט בלתי אפשרי. צריך לסנן יותר מדי "זבל" כדי להגיע לעיקר. בנוסף, אם פעם "להסתיר" היה משפר את הניראות (ואני חייב לציין שהסטרים שלי השתפר פלאים בעקבות זה), הרי שהיום "הסתרה" לא פותרת את הבעיה. בקיצור, #facebookfail.

    >

    » 24 תגובות ל “הפייסבוק החדש: קלקול או שכלול?”

    1. אלי
      26.10.2009 בשעה 15:07

      מסכים לגמרי, זה ממש מצב בעייתי. זה גם כמובן לא רק עניין טכני אחד של הפיד, זה מראה על גישה עקבית של פייסבוק בתקופה האחרונה להיות כמה שיותר דומה לטוויטר (ע”ע פייסבוק לייט).

      אותי זה מעצבן כי אני די לא אוהב את טוויטר ואת מה שהוא מייצג. זה טוב אמנם עבור מטרות מסויימות ואנשים (ובעיקר מוסדות) מסוימים. אבל זאת לא רשת חברתית אמיתית. לא ניתן ליצור שם דיאלוג אמיתי או קשרים מהותיים. יש רק שטף של מידע חסר חשיבות שרץ לך מול העיניים על גבי המסך כמו שורות הקוד במטריקס, רק בלי היכולת להוציא מזה משהו בעל משמעות.

      ניסיתי את טוויטר לא מעט, ומהנסיון שלי אני יכול להגיד שהתקשורת החברתית שם תמיד נראית לי מאולצת, מלאכותית ומזוייפת.

      עכשיו בפייסבוק המצב הולך ונהיה יותר ויותר דומה למצב בטוויטר. נכון שיש לנו את האפשרות לבחור, אבל כמו שאתה אומר שני המצבים של העדכונים הם בעייתים. מצב אחד של “כל העדכונים” או בא נקרא לילד בשמו: טוויטר, שבו יש יותר מדי אינפורמציה. ומצב שני של “אוסף חדשות” שבו יש מעט מדי אינפורמציה שאין לי אפילו שליטה על הסינון שלה.

      אגב, יש את קבוצת ה”אני אוטומטית שונא את פייסבוק החדש” שאמנם נוצרה בהפוך על הפוך (אפילו צוקרברג שם…), אבל כדאי להצטרף אליה לפחות בשביל הכיף ופריקת הזעם:
      http://www.facebook.com/group.php?gid=54155118564

    2. רומי יצחקי
      26.10.2009 בשעה 16:21

      הלייב פיד מספק גישה למידע שהיה חסר בגרסה הקודמת, והניוז פיד הקודם לא היה מספיק עדכני.
      על מנת לשפר את השימוש, הייתי רוצה שהלייב פיד יאפשר לסנן מידע לפי סוג פעולות (למשל, לא להציג הודעות חברות של אנשים, אבל כן להציג אישורי השתתפות לאירועים).

    3. ליאור שיאון
      26.10.2009 בשעה 16:41

      אלי, דווקא השינוי הזה מתרחק מטוויטר, הופך להיות פחות זמן אמת. אני חושב שהתגבוה שלך והתגובה של גל, אילאיל ודביר מאוד צפויה – מעבר לדיון הפרקטי האם הצעד שלהם (הפעם) נכון או לא, זה פשוט מדהים איך שומעים אותם קולות כל פעם מחדש כשפייסבוק משנה מסכים – כולל לפני כמה חודשים כאשר שינו מפיד “חכם” לפיד זמן אמת – ועכשיו כשהם מחזירים את האופציה הישנה במימוש שונה – אותם קולות נגד השינוי.

      גל – אני נבטיח לך אותן התנגדויות גם בפעם הבאה שפייסבוק משנים – שוב יהיו קולות שאומרים שזה רע, שהם לא חוזרים לפייסבוק, שפייסבוק לא מבינים – אחרי שישנו את הדף שעכשיו כולם לא אוהבים.

    4. ליאור שיאון
      26.10.2009 בשעה 16:41

      אלי, דווקא השינוי הזה מתרחק מטוויטר, הופך להיות פחות זמן אמת. אני חושב שהתגובה שלך והתגובה של גל, אילאיל ודביר מאוד צפויה – מעבר לדיון הפרקטי האם הצעד שלהם (הפעם) נכון או לא, זה פשוט מדהים איך שומעים אותם קולות כל פעם מחדש כשפייסבוק משנה מסכים – כולל לפני כמה חודשים כאשר שינו מפיד “חכם” לפיד זמן אמת – ועכשיו כשהם מחזירים את האופציה הישנה במימוש שונה – אותם קולות נגד השינוי.

      גל – אני מבטיח לך אותן התנגדויות גם בפעם הבאה שפייסבוק משנים – שוב יהיו קולות שאומרים שזה רע, שהם לא חוזרים לפייסבוק, שפייסבוק לא מבינים – אחרי שישנו את הדף שעכשיו כולם לא אוהבים.

    5. אלי
      26.10.2009 בשעה 16:56

      ליאור,
      דווקא בפעם הקודמת שפייסבוק שינו זה לא הטריד אותי אישית. כמו שאסור להתנגד באופן אוטומטי לשינויים, ככה גם לא צריך אוטומטית לקבל כל שינוי בצורה עיוורת.

      גם אני נגד כל מי שאוטומטית פוסל כל שינוי (ולכן הבאתי למעלה את קבוצת האנטי שהיא כמובן פארודיה על הנושא הזה בדיוק). אבל באותה מידה אני גם לא חושב שצריך לקבל כל שינוי בצורה עיוורת ובלי שום ביקורתיות.

      אני חושב שפייסבוק טועים בכמה דברים. קודם כל תדירות השינויים שלהם מאוד גבוהה. קל מאוד להאשים את המשתמשים ולהגיד שהם לא בסדר, אבל אני באמת חושב שלשנות את ממשק המשתמש בצורה כזאת דרסטית כל כמה חודשים זאת פשוט טעות בתכנון. אפילו אם היה מדובר בשינוי חיובי. שישנו את הממשק מקסימום פעם בשנה, אבל לא יותר מזה.

      שנית, אני בהחלט חושב שהכיוון הוא להדמות כמה שיותר לטוויטר. זאת לא תיאוריה שלי בכלל, אמרו את זה כבר הרבה לפני ותראה גם את פייסבוק לייט למשל.

      פה לדעתי הם טועים בגדול, כי היתרון הגדול של פייסבוק על טוויטר הוא דווקא בזה שהם שונים מחווית המשתמש שטוויטר מציעה. במקום להדגיש עוד יותר את הייחוד שלהם, הם מנסים “להצטרף לאויב” ולהדמות לו. זה גם משדר חולשה, וזה גם פשוט צעד לא נכון מבחינת עיצוב חווית המשתמש.

    6. אלי
      26.10.2009 בשעה 17:10

      והייתי שמח לשמוע הסבר מפורט למה לדעתך זה מתרחק מזמן אמת?

      הרי דווקא עכשיו יש מצב של “עדכונים בזמן אמת” שמציף לך את המסך בכל שטות מינורית שחבר שלך עשה. והמצב השני של “חדשות” הוא יותר מדי תמציתי בשביל לסמוך רק עליו, ככה שאתה בעצם נאלץ להשתמש במצב של עדכונים בזמן אמת אם אתה באמת רוצה להשאר מעודכן, גם אם אתה שונא את המצב הזה.

    7. נועם
      26.10.2009 בשעה 17:43

      גם אני מצטרף למסכימים עם גל, אך בנוסף לכל הטענות שהועלו כאן ובמקומות אחרים ברצוני להצביע על בעיה אחרת.

      הבעיה העיקרית שלי עם השינוי שביצעה פייסבוק היא לא (רק) עודף החשיפה שלי לעדכונים של חבריי לרשת אלא (גם) להיפך, עודף החשיפה של כל מהלך שלי ברשת בפניהם.
      כל חבר חדש שהוספתי, כל קבוצה אליה הצטרפתי, כל אירוע אליו אני מתכוון להגיע, כל תמונה בה תוייגתי – כולם חשופים כעת. אינני משלה את עצמי שבגרסה הקודמת הדברים האלה לא היו קיימים, הם היו שם, אבל כעת הם נזרקים בפרצופם של כל חבריי והם כולם הופכים לסטוקרים שלא ברצונם. בעבר היית צריך לדוג את המידע הזה מתוך הפרופילים של החברים, כיום הם מוצגים לראווה בדף הראשי.

      כעת כבר אין לי 110 חברים אלא 110 ‘אחים גדולים’ ואני ‘אח גדול’ ל-110 אנשים שלא בהכרח רוצים שארגל אחר כל צעד ושעל בו הם פוסעים.

      לכן כל הביקורות על חסרונו של מנגנון לבחירת רמת החשיפה וסוג העדכונים הוא חסר כל עוד אינו מדבר גם על מנגנון שיאפשר לכל גולש לבחור את רמת החשיפה שלו עצמו בפני החברים שלו.

    8. גל מור
      26.10.2009 בשעה 19:11

      רומי, הלייב פיד אמנם רועש מדי, אך רוב האנשים לא טורחים לשנות את הדיפולט, כך שהמפתח לדעתי הוא בדיפולט לא עמוס מדי (כמו בלייב פיד) ולא מצומצם מדי (כמו בניוז פיד) ולא כולל פעולות אוטומטיות (כמו מי חבר של מי).
      ליאור, אני הייתי בעד השינוי הקודם ובמבחן התוצאה הוא עזר לפייסבוק ואילו עכשיו אני מאמין שהשינוי שהם עשו רע להם. כמו שאמרת, הוא מתרחק מריל טיים וזה יפגע בהם. התנגדויות תמיד יהיו אבל הן פחות רלוונטיות אם יש לפייסבוק מדיניות עקבית וברורה. בפועל, אין להם.
      אלי, זה מתרחק מריל טיים כי הלייב פיד אינו הדיפולט וכי הוא עמוס מדי.

    9. אלי
      26.10.2009 בשעה 20:10

      אני מאמין שרוב המשתמשים יעברו ללייב פיד למרות שהוא לא הדיפולט, או לפחות ישתמשו בו די הרבה, כי המצב השני של “אוסף חדשות” הוא יותר מדי מצומצם ודל בתכנים. ועל זה שהלייב פיד עמוס מדי אין חולק, ולכן זה כבר נראה לי הרבה יותר כמו טוויטר מאשר פייסבוק. אני מניח שבסוף אני אתרגל לזה, אבל כשזה יקרה הם בטח יעשו עוד פעם שינוי טוטאלי של הממשק…

      אני חושב שהבעיה הכי גדולה עם פייסבוק היא כאמור לא דווקא השינויים עצמם, אלא תדירות השינויים. וזה משהו שכמעט לא מתייחסים אליו. חלק מצדדים בשינויים, חלק מתנגדים להם – אבל הנקודה החשובה לדעתי היא שאסור לבצע שינויים כאלה כל כמה חודשים.

      מה לעשות ורוב בני האדם הם לא גיקים של מחשבים שגולשים כל היום בטכקרנץ (או חורימבה אם הם ישראלים:) ) ומסוגלים לעבוד על שלושת מערכות הפעלה בו זמנית ולשלוט באין ספור גרסאות של תוכנות שונות.

      רוב האנשים שאני מכיר מתבלבלים לגמרי כשהם פתאום צריכים לעבוד על אופיס 2007 כשהם רגילים ל 2003, או לעבור מXP לויסטה שבכלל נראה להם כמו ללכת לאיבוד באזור הדמדומים.

      אז לי הדברים האלה לא מפריעים, אבל לרוב האנשים כן. פייסבוק צריכה להבין שהיא לא יכולה לשנות כל חצי שנה את חווית המשתמש של הגולשים כי זה מבלבל אנשים ומטריד אותם. מעבר לכך שזה משדר חוסר רצינות מצדה של פייסבוק שעדיין לא סגורה על הזהות ולא החליטה אם היא מיספייס או טוויטר.

    10. ליאור שיאון
      26.10.2009 בשעה 23:12

      גל, דבר אחד למדתי על פייסבוק – הם לא טפשים, הם מאוד אמיצים והם לא רואים בעיניים. אני לא אומר שהם לא עושים טעויות, אבל אין להם בעיה להודות בזה ולשנות.

      עכשיו, בוא נראה מה היה כאן.

      היה פיד שמעלה דברים מעניינים שקורים לרשת שלך. אח”כ היה שינוי שהפך את הפיד הזה לריל טיים, מאוד טוויטרי. כמו שאתה ודביר ציינתם, זה הביא אתכם להשתמש הרבה יותר בפייסבוק. דרך אגב, גם אותי.

      מה המשותף לשלושתנו? power users. אני די בטוח שפייסבוק ראו משהו אחר בשימושיות של האתר, שלא בטוח שהמכנה המשותף של שלושתנו מתאים לו. יש לי חשד ששינויים כל כך מהירים גרמו להרבה משתמשים דווקא לזנוח את האתר – זה היה עמוס מדי, אנשים לא רצו לחיות בפייסבוק או להתחייב אליו בצורה כזו.

      סיבה אפשרית נוספת היא עלות הפיד זמן אמת (ברמה הטכנית), שהיא הרבה יותר גבוהה מעלות פיד דברים מעניינים, והadded value היחסי של פייסבוק מזה (שהות ארוכה יותר, חזרה, engagement) פשוט לא היה שווה את זה.

      אני מנסה לחשוב על סיבה נוספת.. משהו שקשור לפרנדפיד? משהו שקשור לבידול מטוויטר? אולי הם החליטו שאי אפשר לנצח את טוויטר אבל שהוא אינו איום מספיק?

    11. ליאור שיאון
      26.10.2009 בשעה 23:18

      אלי וגל, משהו בקשר לשינויים התכופים של פייסבוק. אני לא יודע אם אפשר להשוות אותם לאיזו חברה אחרת – האם יש חברה שמובילה את השוק שלה כל כך אבל עדיין משתנה הרבה? לא חושב. פייסבוק קמה על חורבות פרינדסטר וחצי חורבות מייספייס, בגלל שאלה נתקעו ולא זזו – אולי היא למדה משהו בדרך?

      פייסבוק מובילה דרך שאף אחד לא מכיר באמת. רשתות סוציאליות מתפתחות, המשתמשים מתפתחים איתם בקצב מהיר ביותר ומבקשים עוד, שונה, אבל דומה. כשפפייסבוק התחילו עם שינויי הסטטוס זה לא ממש עבד, ואז טוויטר באו, ואז פייסבוק השתנו, והיום יותר ויותר אנשים משנים סטטוסים כל הזמן – ראיתי איזה מאמר על זה לא מזמן – מה שלפני חצי שנה בלבד בכלל לא היה מובן. הדפוסים משתנים – ואף אחד לא יודע לאן. מה יקרה לפייסבוק אם היא לא תשנה?

    12. אלי
      27.10.2009 בשעה 0:07

      אני לא אומר שפייסבוק לא צריכים אף פעם להשתנות. אני גם בטח לא מספיד את פייסבוק או משהו כזה, ברור לי שלמרות כל הטעויות שלהם הם במגמת צמיחה מרשימה מאוד במשך תקופה מאוד ארוכה ושלא נראה באופק שום דבר שיכניע אותם.

      אחד הדברים הטובים בפייסבוק הוא שהם יודעים להודות בטעויות שלהם ולהיות קשובים לגולשים, וכשיש יותר מדי התנגדות לשינוי כלשהו הם בדר”כ חוזרים בהם ומתנצלים, כמו שכבר קרה לא פעם (למשל לגבי הזכויות על תמונות של גולשים).

      לכן אני לא טוען שזה צעד פאטאלי מצדם או משהו כזה, אני פשוט חושב שהם מרגיזים את המשתמשים שלהם בלי שום סיבה מוצדקת.

      אגב, גוגל כמעט שאף פעם לא משנים שום דבר. פעם בכמה שנים הם טיפה מגדילים את שורת החיפוש ואז זה כבר נחשב ל”ידיעה מרעישה”. ובכל זאת, קשה להכחיש את ההצלחה הגדולה שלהם.

      מה שכן, גוגל אולי לא משנים כל כמה חודשים את כל הקונספט שלהם כמו פייסבוק, אלא הם כן דואגים להיות חדשניים ומדי פעם להוציא דברים חדשניים לגמרי, כמו למשל ווייב הבא עלינו לטובה (או לרעה, נראה כשזה יגיע).

      לטעמי האישי זו גישה יותר בריאה. לא לשגע אנשים כל כמה חודשים, אבל כן להתפתח ולחדש כל כמה שנים ולהוציא לשוק משהו חדשני לגמרי.

    13. אדם שוב
      27.10.2009 בשעה 0:19

      שימו לב שיש למשתמשים אפשרות חלקית להחזיר את הגלגל לאחור:

      בעמוד הראשי של העדכונים בצד שמאל למעלה יש סרגל אנכי. תעמדו עם העכבר על “status updates”, תגררו אותו עם העכבר למעלה למעלה אל המקום הראשון, תרפרשו את העמוד, והופה, יש לכם את הפיד שנגזל מכם.

      אם אתם לא מצליחים לגרור, תלחצו לפני הגרירה על “more” בתחתית הסרגל ואז תתאפשר הגרירה.

      זה יחזיר לכם פיד עדכוני סטטוס נקי מרעשים של “מי חבר שלי מי”. יחד עם זאת, הפיד הוא נטו של עדכוני סטטוס ולא עדכוני קבוצות, תמונות וכדומה.

    14. ליאור שיאון
      27.10.2009 בשעה 8:20

      אלי,

      קשה לי עם ההשוואות של פייסבוק לגוגל – ואתה לא הראשון שעושה את זה אז אני אנסה בכל זאת :)

      גוגל היא חברה שעושה דבר אחד עיקרי (פרסומות) דרך המון מדיומים. פייסבוק היא חברה שעושה המון מדיומים (וידיאו, פגישות, שיחות, אימייליים) דרך דבר אחד עיקרי – האתר שלה. לגוגל אין בעיה להתפשט, לתת שירותים שלא קשורים לכאורה למה שהיא עושה – ופייסבוק לא תצא מהאתר שלה (כרגע). אי אפשר להשוות בין מה ששתי החברות עושות כל כך – אבל עדיין – כל כמה חודשים תראה שינויים במראה של google reader (היה אחד עכשיו), תראה שינויים בדוקס, ועוד.

      גוגל חברה שנתנת שירותים פרקטיים – שירותים כאלה לא משתנים הרבה ברמת הui, משום שהערך שלהם מגיע ממקום אחר. פייסבוק נותנת ערך שקשור מאוד לאיך שהוא מוגש – רשת חברתית. לכן עם התפתחות הקהילה יש צורך לשנות ולהשתנות.

    15. אלי
      27.10.2009 בשעה 12:12

      לא בדיוק השוותי בין פייסבוק לגוגל, ברור שמדובר בחברות די שונות מבחינת השירות שהם מציעים, אבל עדיין בסופו של יום את הגולש הממוצע מה שבאמת מטריד זה: “מי הזיז לי את הממשק?!”.

      בין אם מדובר בתיבת דוא”ל או רשת חברתית, לאנשים לוקח זמן להתרגל לשינוי, ובקצב של פייסבוק עד שמתרגלים ומרגישים נוח הם מיד משנים שוב פעם.

      אני חושב שגם מעבר לתדירות השינויים של פייסבוק, יותר טוב שהם היו יותר *מוסיפים* דברים חדשים מאשר *משנים* את הקיים.

      למשל היה ניתן להשאיר את פיד החדשות כמו שהיה קודם, ורק להוסיף לו אופציונלית עוד אפשרות של פיד יותר עשיר במידע למי שמעוניין בזה. אני בטוח שככה הם היו מקבלים הרבה פחות תגובות שליליות.

    16. טל
      27.10.2009 בשעה 13:37

      אתה כותב שהדיפולט של מספר המשתמשים שממנו מיוצרים הפידים הוא 250. איפה אפשר לשנות את זה?

    17. למה קמפיינים לצעירים בפייסבוק מצליחים? | חורים ברשת
      27.10.2009 בשעה 14:08

      [...] אלה, יודע כמה עומס ורעש זה מוסיף לפיד החדשות האישי (גם פיצ’ר ה Live Feed לא ממש עוזר) בסופו של דבר, בעיקר בגלל הקלות היחסית מבחינת זמן [...]

    18. יעל
      27.10.2009 בשעה 20:06

      לאדם שוב, מה שאתה מציע לא יעזור כי “עדכוני הסטטוס” לא מראה פתקים. אז הוא מפספס המון דברים חשובים.

      מה שצריך זה אפשרות להרכיב את הפיד שאני רוצה, ואז אני אסמן שאני רוצה רק סטטוס+פתקים למשל. ובלי יישומים, או משהו כזה.

      עכשיו זה פשוט מבולגן מדי. אני חד משמעית הקטנתי את כמות השימוש שלי בפייסבוק בימים האחרונים. זה פשוט לא נוח.

    19. דור שמר
      28.10.2009 בשעה 0:06

      הנה סוג-של פתרון/מעקף לבעיה עם הלייב סטרים – סקריפט גריזמאנקי שמסיר ממנו את כל העדכונים החדשים שאף אחד לא אוהב (מי חבר של מי, הצטרפות לקבוצה או הרשמה לאירוע).
      http://www.facebook.com/note.php?note_id=166257416191

      זה לא פתרון מושלם, אבל זה גורם לי להתעצבן פחות מפייסבוק כל פעם שאני נכנס לשם.

    20. האח הגדול
      28.10.2009 בשעה 8:35

      בהחלט מעניין.
      לא הבנתי מה קרה לפייס בוק ומה עדיף, הלייב או הרגיל שפתאום נראה לי לא מעודכן.
      השאלה איך אני עושה שהלייב יכיל את כל 400 החברים ולא רק ה100?

    21. משבר הזהות של פייסבוק « הלם תרבות
      28.10.2009 בשעה 12:54

      [...] אוקטובר 28, 2009 in Uncategorized בצעד מאוד לא מפתיע פייסבוק שוב פעם הפתיעה אותנו עם שינוי בממשק המשתמש שלה. פתאום קם אדם בבוקר ומחליט לגלוש באינטרנט ומגלה שמישהו הזיז לו את הפייסבוק. דף הבית שמציג בפנינו את העדכונים של החברים שלנו השתנה לגמרי ממה שהכרנו עד היום. ועכשיו במבצע של שניים במחיר של אחד: גם עדכונים חיים הישר מהתנור וגם לקט חדשות מרוכז עם כל הכותרות הראשיות של היום האחרון (אפשר לקרוא כאן הסבר קצר על זה). [...]

    22. יריב
      31.10.2009 בשעה 13:02

      ביטול הHighlights פוגעת בעיקר בויראליות התוכן. בעוד בfeed החדש כל המידע מסודר לפי מה שחבריך הפיצו, בהיילייטס ניתן היה לקבל תוכן שחבריך אהבו אבל הגיע מחבריהם וחברים שלהם. במידה ורצית יכולת לברר מי אהב ומי ומה הוגב. אין ספק שגל צודק: בfeed העדכני(גם הlive וגם הnews)אתה מקבל בלילי מידע שלרוב אינו רלוונטי כמו חברויות חדשות של חברים והתוכן האמיתי(וידאו, תמונות, דפים וכו’) מסתתר.

    23. משבר הזהות של פייסבוק | הלם תרבות
      18.11.2009 בשעה 19:33

      [...] בצעד מאוד לא מפתיע פייסבוק שוב פעם הפתיעה אותנו עם שינוי בממשק המשתמש שלה. פתאום קם אדם בבוקר ומחליט לגלוש באינטרנט ומגלה שמישהו הזיז לו את הפייסבוק. דף הבית שמציג בפנינו את העדכונים של החברים שלנו השתנה לגמרי ממה שהכרנו עד היום. ועכשיו במבצע של שניים במחיר של אחד: גם עדכונים חיים הישר מהתנור וגם לקט חדשות מרוכז עם כל הכותרות הראשיות של היום האחרון (אפשר לקרוא כאן הסבר קצר על זה). [...]

    24. פייסבוק היא בית כלא ידידותי | חורים ברשת
      22.11.2009 בשעה 12:05

      [...] זה שיפוט מחמיר מדי, אך לי נראה שבעקבות שינויי הממשק האחרונים, פייסבוק הגבירה את האכיפה של התנהגות חברתית-חיובית [...]

    הוסף תגובה

    גל מור
    גל מור הוא הכותב הראשי והבעלים של "חורים ברשת". במקביל, גל מייעץ בתחום אסטרטגיות אינטרנט, מאפיין ממשקים ושירותים וכותב טורים בכלי תקשורת מובילים.

    עקבו אחר חורים ברשת
    • twitter
    • facebook
    • RSS

    mailאו, קבלו עידכונים במייל:

    השותפים שלנו
    מדורים
    אורלי בראון אייפד אייפון אינטרוויזיה אפל בלוגים גוגל דגתי ברשת הטוקבקיסטים התעשיה בע"מ וידאו חופש ביטוי חוק חסימת האתרים חורים ברשת טוויטר טכנואבסורד טכנופוליטיקה טלוויזיה כללי לסל המיחזור מדיה חברתית מדריך מוזיקה מיקרוסופט מנשקים נפלא וטפשי נפלא-וטיפשי סלולר עיתונות עיתונות און ליין פייסבוק פרטיות פרסום פ-ר-ס-ו-מ-ו-ת רשתות חברתיות שווה צפייה תקשורת תרבות דיגיטלית Facebook ipad IPhone Twitter Web 2.0 WI-Fi WIcafe
    Google Analytics Alternative