פופולרי עכשיו:

  • שלושה תוספי חובה לג'ימייל שלכם מאת ReadWriteWeb
  • טוב, זה מביך: פיירפוקס Sucks

    מאת: מערכת חורים ברשת    |  05.08.2009 בשעה 15:57

    87 תגובות

    פיירפוקס היא פרה קדושה. הדפדפן החופשי זוכה למקום של כבוד בהיכל הקדושים שאסור לגעת בהם ביחד עם לינוקס, שמעון פרס ומק. עצם דבר הביקורת צפוי לגרור תשואות של בוז השמור להדיוטים. אז הנה, אנחנו, כותבי פוסט זה, שליו בן ארי, גל מור ואפי פוקס, מצהירים שאנחנו לא חוששים מאומת הקוד הפתוח האדירה. כאשר מוצר הולך ומתפקשש, חייבים לומר את זה באופן גלוי והוגן. והאמת היא שמשהו מאוד לא חיובי קורה לפיירפוקס מאז גירסה 3.5. לפני גירסה זו כולנו היינו מאוהבים בדפדפן. אך בהמשך הדרך נדמה שהעמיסו על הקוד משקולת של חצי טון. אין דרך אחרת להסביר את כל הקריסות וההרס האלה. חוויית השימוש התדרדרה עד כדי כך שניתן לקבוע בריש גלי: Firefox Sucks.

    אז מה מפריע לנו? ניסינו להרכיב משימה שתשים אצבע על הנקודות הכואבות. אתם מוזמנים להוסיף משלכם.

    1. איטיות. פיירפוקס 3.5 הוא דפדפן פשוט כבד. ולא, אנחנו לא מתכוונים לאיטיות עליית התוכנה מאז הקליק על קיצור הדרך בשולחן העבודה. אנחנו מתכוונים לדפים שנטענים לאט ובלי קשר לעומס הדף. לעתים הם לא עולים כלל גם לאחר רענון חזק ואובססיבי שמשאיר סימנים על מקש ה-F5.

    2. חוסר תגובה. עם טעינה איטית עוד אפשר להשלים. איכשהו. אבל לעתים דפים לא נטענים כלל וטאבים לא מגיבים להקלקות (למשל, לניסיון לסגור אותם). דפים נתקעים באמצע הגלילה, גם באתרים שלא ניתן לחשוד בהם כי מכילים קוד כבד ובעייתי.

    3. תוספים נעלמים. לעתים התוספים פשוט “נעלמים” מהדף. בעיקר כשמדובר בסקריפטים המתבססים על Grease Monkey ואמורים לבצע מניפולציה מסוימת לאתר אך אינם עושים זאת, על אף שעל פי תפריט הכלים נראה כי גריזמונקי פועל והתוסף אינו מכובה. רק לאחר סגירה של הדפדפן ופתיחתו מחדש הם חוזרים לפעול. מזכיר לכם משהו?

    אפי פוקס עם פיירפוקס
    אפיפוקס עם פיירפוקס (לא מסריח)
    4. קריסות. לא ראינו את התופעה הזו מתרחשת בגירסה 2.0 – לעתים קרובות הדפדפן פשוט קורס. זה קורה בתדירות הולכת וגוברת. מה בסך הכל ביקשנו? לגלוש?

    5. טאבים אבודים. אחד היתרונות המשמעותיים של פיירפוקס על פני, נניח,  אינטרנט אקספלורר היא היכולת לשחזר טאבים שהיו פתוחים בדפדפן אחרי סגירתו ופתיחתו מחדש (אינטרנט אקספלורר 8 מציע תמיכה חלקית בתכונה זו). למשל, אחרי קריסה. אך יותר מפעם או פעמיים הדפדפן אכזב ועשרות טאבים לא שוחזרו ונעלמו לעד בנבכי ההיסטוריה. התסכול היה רב.
    מביך

    6. חוסר תאימות בתוספים. עניין זה הופך מטריד יותר ויותר מגירסה לגירסה. אתם משדרגים ל-3.5, אך מסתבר כי רוב הפלאגינים החביבים עליכם כלל לא נתמכים בגירסה זו. הפתרון? חזרה חגרסה קודמת של הדפדפן או פגיעה בחוויית השימוש. אז נכון שזה מסוג הדברים שאפשר לצפות להם כאשר מדובר בפיתוח בסביבת קוד פתוח שכזו. אך קרן מוזילה חייבת להבין כי יש לכך מחיר בדמות פגיעה באיכות המוצר כולו. כן, כן. אמנם התוספים מפותחים על ידי מפתחים חיצוניים למוזילה, אך נתפסים כחלק מהמוצר עצמו. תבינו את זה, חברים.

    7. ה-awesome bar
    - שורת הכתובת ה”חכמה” אשר מבצעת חיפוש דינמי בתוך היסטוריית הקישורים שלכם תוך כדי הקלדה התגלתה כטיפשה למדי. לעתים במהלך עבודה משותפת על המחשב או מצגת “צצים” קישורים מביכים לאתרים שלא תרצו שאחרים ידעו בהם ביקרתם. לא, לא מדובר בפורנו בלבד. האם תרצו שחברים לעבודה ידעו שביקרתם באתרי דרושים, למשל?

    8. זלילת זכרון. נודה על האמת: פיירפוקס הוא מפלצת של זיכרון. האם הצצתם לאחרונה במנהל המשימות שלכם? פיירפוקס מבזבז הכי הרבה משאבי מערכת, אף יותר מאינטרנט אקספלורר המנופח וכרום שמנהל כל תהליך באופן נפרד.

    כדי לאזן מעט את הרושם שנוצר, פיירפוקס 3.5 הוא עדיין דפדפן טוב בהרבה מאינטרנט אקספלורר 8. אנו מהססים אם לזנוח אותו לטובת Chrome המהיר בהרבה או Opera החדשני יותר. אך הסיבה היחידה להשאר עמו כרגע היא מערכת התוספים העשירה עבור דפדפן זה.

    אבל אם המתחרים ימשיכו להשתפר והבעיות של פיירפוקס יימשכו, נאלץ לומר לו ביי ביי. >

    » 87 תגובות ל “טוב, זה מביך: פיירפוקס Sucks”

    1. אל תתביישו להגיד Firefox Sucks | מחפש ברשת
      05.08.2009 בשעה 16:04

      [...] אישי עזבתי את פיירפוקס כבר לפני כמה ימים לטובת Google Chrome. קראו את הפוסט המלא בחורים ברשת ותחליטו [...]

    2. אופיר
      05.08.2009 בשעה 16:43

      מסכים לחלוטין.
      למה לוקח לו שעות לעלות שפותחים אותו לראשונה?
      למה הוא זולל כ”כ הרבה זיכרון?
      למה יד לגים פה ושם?
      אם לכרום היו תוספים, לא הייתי חושב שניה

    3. דניאל
      05.08.2009 בשעה 16:45

      האמת, שפרט לזלילת הזיכרון וחוסר התאימות של התוספים בשדרוג גרסאות גדולות, אני עובד רק עם פיירפוקס ונהנה ממנו מאוד. כל פעם שאני מתיישב ליד מחשב עם אקספלורר או כרום, אני ממש מתבאס.

      הסיבה העיקרית לביאוס דרך אגב, היא פרסומות. Adblock plus פשוט עושה עבודה מעולה.

    4. אדר
      05.08.2009 בשעה 16:45

      מדהים שאתם מציינים את זה עכשיו, גם אני עברתי השבוע ל-Chrome. יש לי בעייה של קריסות חוזרות ונשנות, טאבים הולכים ונפתחים בחלון חדש מאליו (אולי זו בעייה בעכבר שלי? אני לא בטוחה), כל מיני. שמתי לב שאחרי 10 לשוניות בערך נרשמת האטה מטורפת בקצב העבודה של המחשב, אי אפשר לזוז, הכל תקוע.

      בדיוק דיברתי על זה אתמול עם דורה וגם היא עברה ל-Chrome כי נשבר לי מהקריסות.

    5. אדר
      05.08.2009 בשעה 16:47

      Incoming Tomer Cohen in 3… 2… 1…

    6. Amit
      05.08.2009 בשעה 16:48

      טוב, את ה-awesome bar אפשר לבטל, מה גם שהוא קיים ברסאות קודמות של פיירפקס וגם הכרום וברוב הדפדפנים האחרים.

      עם כל השאר (שהם הטענות היותר חשובות) אני מסכים לגמרי. ניסיתי את פיירפוקס 3.5 על אובונטו ונתקלתי בהרבה בעיות.

      אני חייב לציין שלא התקנתי אותו על המערכת אלא הרצתי גרסה שלא דורשת התקנה, ואני מניח שהסיבה שהוא לא התעדכן אצלי אוטומטית, קשורה איכשהו לטענות שלכם. (כנראה שבאובונטו החליטו לא לדחוף את העדכון הזה בינתיים).

    7. אדר
      05.08.2009 בשעה 16:53

      שאלה: יש מקבילה כלשהי ל-NoScript עבור כרום? פחד אלוהים להתגלץ’ ככה באינטרנטים בלי הגנות.

    8. דובי
      05.08.2009 בשעה 16:59

      טוב, לי בינתיים הייתה חוויה שונה לחלוטין. אני חשתי שיפור משמעותי לטובה במהירות התגובה של הפ”פ. מצד שני, אני לא משתמש בהרבה מהתוספים שאתם בטח משתמשים בהם – ספציפית, אני לא סובל את גריזמונקי, שכל פעם שהשתכנעתי להתקין אותו עשה לי יותר בעיות מתועלת. לא הייתי מופתע אם שם עיקר הבעיה.

      מה שכן, התקוות שהיו לי לשיפור בניהול הזכרון במעבר מ-3 ל-3.5 התבדו די מהר, וחבל.

      ניסיתי את כרום, וכן, הוא מהיר כמו טיל, אבל אני משועבד לתוספים שלי…

    9. ערן
      05.08.2009 בשעה 17:05

      אהלן חבר’ה.. פיספסתם בגדול. תנסו להריץ את פיירפוקס בלי כל הפלאגאינים שהוספתם ותראו שהוא מהיר מאוד, יציב וצורך מאט זכרון. מה לעשות, שאת הפלאגאינים מפתחים חאפרים ולא הצוות של מוזילה, כי זה כל הקטע.
      בשביל מגוון הפונקציונליות שאנשים מפתחים חינם בזמנם הפנוי, אתם משלמים בהורדת איכות התוכנה באופן כללי. אתם יכולים בכיף להשתמש בכרום או IE8 אבל ללא הפלאגאינים – ואז למעשה לא הרווחתם כלום.

    10. גל מור
      05.08.2009 בשעה 17:09

      ערן, התגובה שלך די לא רלוונטית. ניסיתי להשתמש בפיירפוקס בלי פלאגאינים. קוראים לזה כרום…עם ארבע המילים האחרונות בתגובה שלך אני מסכים.

    11. דביר
      05.08.2009 בשעה 17:14

      ריישית כל, ההתרסקויות, לפחות אלה שאני חווה, למיטב הבנתי נובעות בעיקר מפלאש. שנית, כמו שאמר צ’רצ’יל, דמוקרטיה היא השיטה הכי גרועה חוץ מכל שאר השיטות שנוסו. אין לפיירפוקס מתחרים בעיקר בגלל הפלאגינים, וזו גם הגאונות שלו.

      שנית, לגבי גירסאות – דעו לכם שברוב הפלאגינים שלא עובדים לכם, זה לא קורה בגלל חוסר תאימות אמיתי, אלא בגלל שמפתח הגירסה חייב להצהיר על גירסאות המינימום והמקסימום של פיירפוקס עליהם הפלאגין יעבוד. ברוב המקרים פשוט צריך לעדכן את המספר הזה והפלאגין יעבוד פרפקט. לי יש פלאגין שפיתחתי עבור לקוח, וכמובן שהלקוח נבהל שהפלאגין לא עובד, אבל לא נדרש שום תיקון בקוד פרט לשינוי מספר הגירסה המקסימלי, שקודם היה 3.1.

      לעשות תיקון כזה זה עניין של דקה שלא מצריך שום ידע בתכנות, וברוב המוחלט של מהמקרים יפתור את הבעיה. הנה נתתם לי רעיון לפוסט.

      ועוד משהו קטן בעניין הפלאגינים – תמיד שווה לחכות כמה חודשים עד שכל מפתחי הפלאגינים העצלים יעשו את בדיקת התאימות, מאשר לקפוץ לגירסה חדשה שבינינו לא נותנת הרבה תוספות, ולהתאכזב.

      אבל להצהיר שפיירפוקס סאקס בגלל זה? גם אם זו גירסה בעייתית (בעיני בכלל לא, אגב), לזנוח תוכנה כל כך בשלה ומעולה בשביל בעיות שמן הסתם ייפתרו בשבועות הקרובים זה קצת להיות דרמה קווין.

    12. Amit
      05.08.2009 בשעה 17:14

      עם כל הדיבורים פה על כרום אני חייב להזכיר לכולם שעם השימוש בכרום אתם מוותרים על מעט הפרטיות שעדיין נשארה לכם.

    13. ערן
      05.08.2009 בשעה 17:26

      אהלן גל. התגובה שלי לא רלוונטית..? התייחסתי ספציפית לבעיות שאתה טוען שיש לך עם פיירפוקס. ליתרון של הפלאגאינים יש חסרון בכך שאתה לא יכול לסמוך על מיומנות המפתח שכתב אותם.

      מאמר פופוליסטי, והתגובה שלך לא רלוונטית. שיהיה לכולנו לבריאות.

    14. זיגמונד
      05.08.2009 בשעה 17:28

      מעניין מה גורם לכך שחלק מהאנשים מרוצים מאוד מהגירסה החדשה וחלקם האחר לא – האם פיירפוקס נוטה לקרוס במערכות סעלות אפיון מסוים?

    15. טל גלילי
      05.08.2009 בשעה 17:41

      אני עברתי לכרום כבר לפני חודשים רבים, כשהגעתי למסקנה שהוא פשוט יותר מהיר ויציב מפיירפוקס (חוץ מהפעמים שהוא גורם לקריסת כל מערכת ההפעלה שלי, אבל זה קורה רק פעם בחודש בערך).
      עם זאת, אני כמובן עדיין שומר את FF בשביל חלק מהתוספים.
      אולי באמת הגיע הזמן להקשיב לידידי נועם וללכת לנסות את OPERA.

      נ.ב: אני לא בטוח שתומר כהן יספיק להגיב כאן, הוא אמור להכין הרצאה לקראת פינגווין בסופ”ש מה שעלול לגזול ממנו את הזמן הדרוש למענה.

      טל

    16. יובל
      05.08.2009 בשעה 18:04

      אבחנה חצי נכונה. רבים מהדברים שהזכרתם נמצאים עוד מגירסה 2.0
      וכנראה שפיירפוקס הפסיק לתמוך במליון תוספים וסקריפטים של גריזמונקי (אני לא אשכח אף פעם את הצילומסך של פיירפוקס עם 350 תוספים שעובד בלי לקרוס).

      בשבילי, כנראה שהתוספים מספיקים כדי שלא אנטוש, אבל, כמו ברוב המקרים בשימוש במחשב, יש כלים נוספים שאני משתמש בהם כדי לבדוק דברים בדחיפות (כרום -הרואדראנר “מיפ מיפ”) או בתאימות (אקספלורר 8 עם אופציית התאימות ארורים יהיו הבנקים בישראל)

    17. גל מור
      05.08.2009 בשעה 18:11

      ערן, אני מבין שאם מחזיקים את פיירפוקס כלפי השמש וסובבים אותו י”ז פעמים תוך מלמול מזמור אצטקי עתיק, אז הוא עובד. ובכן, מה אמרת בזה? לפיירפוקס אין תקנה ללא הפלאגינים שלו. אי אפשר לדרוש מהמשתמשים לוותר עליהם על מנת לא לסבול מהתקלות. המאמר לא פופוליסטי אלא ענייני ומתייחס לבעיות שפוקדות את המשתמש הממוצע בדפדפן – אין טעם לגלגל עיניים לשמיים ולטעון שהן לא רלוונטיות. לא מעט תגובות לפוסט זה מאשרות שיש דברים בגו’ וזו לא גחמה של שלושתינו. אדרבא, אם המגמה הנוכחית תימשך אני מבטיח לך שנראה יותר ויותר פוסטים בנוסח זה. אגב, אני משתמש בשלושה פלאגינים בדיוק והם ממש לא “חאפרים” אלא גריזמונקי, פידלי, גוגל טולבר, פיירFTP ופיירבאג. לכן התגובה שלך לא רלוונטית.

    18. גלעד
      05.08.2009 בשעה 18:20

      מסכים עם כל מילה – חזרתי ל-IE השבוע

    19. איתי ברנר
      05.08.2009 בשעה 18:23

      עד שהתקנתי את פייר פוקס מחדש הוא תפס בערך 512 מגה זיכרון, אחרי התקנה מחדשה + IETAB הוא תופס “רק” 256 מגה (יש עוד מספר תוספים שלא הצלחתי להסיר לגמרי). מה שכן, לי היו הרבה יותר קריסות לפני 3.5. בכל מקרה, אני גם חייב להודות שהסיבה היחידה שאני נשאר עם FF זה בגלל שאין משהוא יותר טוב : אני לא אוהב את ההגדלה של IE עם קונטרול פלוס מינוס (שמרחיבה את המסך גם לצדדים) ולא את מערכת העדכון המזעזעת של אופרה . שם מסתבר שעדכונים אוטומטים הם לא כמו הסרה והתקנה של גרסאות חדשות כי אתרים עדיין לא נראו טוב…

      חיפשתי גרסה לייט של FF עם קצת פחות דרישות מערכת ולא ממש מצאתי (אולי ה – Portable?)

    20. דביר
      05.08.2009 בשעה 18:53

      גל, גריזמאנקי יכול להיות האבא של החאפרים. השאלה מה רץ בתוכו. אם כי אני מתקשה להאמין שהוא יביא לקריסה, מקסימום להאטה.

      אגב, יצאו השבוע עדכונים לפיירפוקס, עידכנת אותם?

    21. אלעד-וו
      05.08.2009 בשעה 18:56

      בקשר לבעיה 5 שאתה מזכיר, נסה את התוסף session manager. עוד לא איבדתי את הטאבים אפילו פעם אחד, למרות קריסות, הריגות-דפדפן ועוד. תוסף מעולה!

      והתמונה של אפי עם הפיירפוקס קורעת.

    22. ערן
      05.08.2009 בשעה 18:58

      אם נתעלם לרגע מהמזמור האצטקי..
      הכתבה שלך פופוליסטית מכיוון שהיא מבוססת רק על נסיון אישי שלך/כם, בלי נסיון להבין למה בעצם אתם נתקלים בבעיות הללו. להגיד שהתגובה שלי לא רלוונטית כאשר ניסיתי להביא לתשומת לבך שאתה צריך להכיר קצת את התוכנות שבהן אתה משתמש, זה בעצם אומר לי שאתה רק רוצה להתלונן ולא להתדיין על העובדות.

      מתוך הפלאגאינים שציינת אפשר לבודד ספצפית את פיירבאג כגורם בעייתי מרכזי, שמאז השדרוג לגרסה 3.5 הוא באגי בצורה יוצאת דופן. התחלפו המתחזקים לפני כחצי שנה ומאז האיכות והיציבות שלו במגמת ירידה. הפלאג עצמו הוא מדהים ואני משתמש בו המון, אבל לא הייתי עורב למפתח שלו.

      לבוא בטענות למוזילה על כך שהיא לא מוודאת לפני כל גרסה שכל אחד מעשרות אלפי הפלאגאינים וכל עשרות מליוני הקומבינציות ביניהם הם יציבות, זה מגוחך. שים לב שמוזילה מתריאה בפניך כאשר אתה עומד להתקין פלאג-אין שהמחבר שלו הוא לא מאושר (ופיירבאג הוא אחד מאלו). ברגע שאתה בוחר להתעלם מהתראה זו, האחריות היא עליך ואין לך מה לבוא בטענות.

    23. אפי פוקס
      05.08.2009 בשעה 19:00

      ערן – לא להתרגש, גל התכוון שאם רוצים פיירפוקס בלי תוספים, אין כבר הבדל בינו לבין כרום (אני אפילו אוסיף ואומר- גם פיירפוקס 3.5.1 ערום לא מתקרב לביצועים של כרום או אופרה). זה לא נועד להתריס או משהו כזה.

    24. גיל
      05.08.2009 בשעה 19:53

      הצבתם את לינקס ומק באותה קטגוריה….
      מעשה אמיץ.

    25. גיל
      05.08.2009 בשעה 19:56

      יותר לעניין. מרבית הקריסות שאני נתקל בהן נובעות מתוסף (ודבר נכון לכל דפדפן) או מ-Flash. מעבר לכך, קשה לי לומר שאני, באופן אישי מוצא הבדל מהותי בביצועים בין הדפדפנים.

    26. אדר
      05.08.2009 בשעה 20:06

      לגלעד, שכתב שהוא חזר ל-IE השבוע: לא נסחפנו? מה הבא בתור, Lynx?

    27. גל מור
      05.08.2009 בשעה 20:24

      ערן, אתה לוקח את זה אישית מדי לתחושתי. מלבד זאת נראה לי שאנו מדברים בשפות שונות לחלוטין. הטענה שלי שמבחינת חווית המשתמש – זה בכלל לא רלוונטי מי “אשם” בחוסר היציבות של פיירפוקס – אם הדפדפן או הפלאגאינים שלו. בשורה התחתונה זה פוגע במוצר ומרחיק משתמשים. אדר – LOLOL

    28. רויטל סלומון
      05.08.2009 בשעה 20:31

      1. אני עובדת עם 3.5 על לפטופ עתיק יומין בן 3 שנים וימבה תוספים, ואין לי שום בעיה – מלבד העובדה שטאב-מיקס-פלוס עוד לא עודכן ל-3.5.
      2. זלילת הזיכרון של פיירפוקס בגירסאותיו הקודמות עדיין מציקה לי במקומות שבהם עוד לא שידרגתי, אבל ב-3.5 יש שיפור משמעותי. מסכימה, עם זאת, שיש עוד מה לעשות בעניין הזה.
      3. כרום מהיר אבל זוועה לפרטיות ואין לו שום תוספים – מי שמפתח ווב, כותב בלוגים ובכלל חי ברשת לא יכול לעבוד עם כרום או אקספלורר.
      4. מבחן המשתמש הממוצע דווקא צריך להיות פיירפוקס עם 2-3 תוספים מינימליים (חוסם פרסומות ועוד איזה שניים בסיסיים). רוב המשתמשים לא מתקינים כמויות עצומות של תוספים כמו הפסיכים שבינינו.
      5. מי עובד עם עשרות טאבים פתוחים? תתייעלו, תלמדו לעבוד.
      6. אופרה הוא אחד הדפדפנים הגרועים ביקום.
      7. נסו את K-Meleon.
      8. זהו בינתיים.

    29. פינגווין מגורש
      05.08.2009 בשעה 21:05

      אצלי השימוש בff חוץ מבליעת הזכרון הנוראית (עובר את ה1GB בלי למצמץ) וזמן טעינה ראשונית (פעם בכמה ימים..) הוא מעולה מבחינתי כאשר לרוב פתוחים אצלי רוב הזמן באזור ה100 לשוניות,
      מה שכן כאשר השתמשתי בfirebug הגלישה הפכה לבלתי נסבלת,
      כדי גם לנצל את היכולות הללו מה שעשיתי זה הפרדה בין פרופיל נורמלי לגלישה (מכיל גם גריזמונקי ועוד 4 תוספים), ופרופיל מורחב יותר לפיתוח וכדו’ שהוא מכיל firebug tamper ועוד, אבל נפתח רק בזמן שאני צריך אותו.
      שניהם עובדים לי בצורה שאני מרוצה, אחד עם המוני לשוניות, מעט תוספים ולזמן ארוך ושני עם מעט לשוניות והמוני תוספים ופתוח לזמנים קצרים.

      כאשר אני רוצה צריכת משאבים נמוכה אני לא משתמש בff אלא במידורי.

    30. שגיש
      05.08.2009 בשעה 22:21

      חשתי בזה גם, הדפדפן כבד ומסורבל, אקספלורר נפתח ומריץ אתרים פי 3 מהר יותר.

    31. Amit
      05.08.2009 בשעה 23:20

      גל, אני מבין את מה שאתה אומר, אבל גם למשתמשים יש אחריות כאן. אתה כמשתמש צריך לבדוק איזה תוספים אתה מתקין ולהיות מודע לחסרונות שלהם. אי אפשר לזרוק את האחריות לתוספים על מוזילה.

      מהדיון כאן אני מבין שרוב המגיבים שהתלוננו על בעיות משתמשים גם בfirebug בנוסף ידוע שהתוסף בעייתי ועדיין אין לו גרסה סופית שמתאימה לFF3.5 אני מניח שגם כותבי הפוסט משתמשים באותו תוסף.

      הפתרון שלי: ניטרלתי את התוסף firebug ואת התוספים הנלווים אליו וחזרתי לנסות את FF3.5 בינתיים הדפדפן רץ מצוין. במידה ואני אצטרך את התוסף אני אפעיל אותו זמנית ואנטרל אותו. בינתיים אצלי זה עובד, נסו ותחליטו אם זו הבעיה אצלכם.

    32. אורי צציק
      05.08.2009 בשעה 23:54

      אני אישית משתמש בעיקר בפיירפוקס. פעם ב זמן מה אני חווה קריסה אבל לא ברמה שתבריח אותי. התוספים קורצים ואף דפדפן אחר לא יכול להשתוות או לעלות על פיירפוקס ואפילו אם רק בגללם.
      אני לא יודע איך חייתי לפני ה mouse gestures ומה הייתי עושה בלי firbug. בגריז מונקי אני לא נוגע.

    33. יחזקאל
      06.08.2009 בשעה 1:05

      אני לגמרי בעד אופרה, למי שלא יודע, אבל להרגשתי, מהפעמים הבודדות שאני פותח פ”פ (לאתרים שמותאמים רק לאיכספלורר ופ”פ, למשל), המהירות רק השתפרה מאז שעידכנתי ל3.5. לפני כן, עד שהדפדפן היה עולה זה היה ייסורים במחשב איטי. מצד שני, כמעט ולא התקנתי תוספים, הרי אני לא משתמש בפ”פ על בסיס יומיומי.

      רק אתריע שהתמיכה בדו-כיווניות באופרה, בעיקר לגבי הכתיבה בתיבות טקסט שלא הוגדרו כמו שצריך באתר, לא מי-יודע-מה, אבל רק יחסית לאחרונה התחילו להשקיע ברצינות בדו-כיווניות, לכן אני חושב שיש מקום לקוות שתהינה בשורות בתחום בגירסאות הבאות, שכבר קרובות דיין.

      ולרויטל, עם כל הכבוד והערכה, אני חושש שבדקת את הדפדפן לאחרונה בגירסה 9.1 או משהו. אני טועה בגדול?

    34. משה שרף
      06.08.2009 בשעה 1:10

      לרוויטל – לטאב מיקס פלוס ישנה גירסת מפתחים שעובדת מעולה ב3.5

    35. tur
      06.08.2009 בשעה 2:35

      אני רק יכול להזדהות… פירפוקס איתי וכבד ונוטה לקריסות, אבל זה לא מאתמול, זה עוד מהפעם הראשונה בה השתמשתי בו בגרסא 0.4, ולדעתי זה לא ממש השתפר מאז…
      האמת היא שצריך להתייחס אליו בדיוק כמו שהוא, פלטפורמה להריץ את התוספים שלו. מה שאני עושה זה דבר ראשון להחזיק כמה פרופילים למשימות שונות (מחקר אקדמי, פיתוח רשת, קריאה של טקסטים ארוכים…), ומשתמש בו רק כשאני צריך משימות כאלה. בשאר הזמן כרום עושה את העבודה הרבה יותר טוב.

    36. רויטל סלומון
      06.08.2009 בשעה 10:44

      יחזקאל, בדקתי את אופרה לא מזמן והוא פשוט לא טוב. ובטח לא מציע את מגוון האפשרויות של פיירפוקס. בשביל דפדפן ספייר יש לי את K-Meleon. בכרום אני לא נוגעת, גם.

    37. יחזקאל
      06.08.2009 בשעה 12:04

      מגוון האפשרויות? את התוספים, כנראה התכוונת. כי אני לא זוכר כרגע שום תכונה של פ”פ שלא קיימת באופרה בילט-אין, בדר”כ עוד מהזמן שבפ”פ היה צריך לזה תוסף.

      סליחה, תכונה אחת נזכרתי שאין, מצב-פורנו. מצד שני, דניאל גולדמן יסביר…. :)

    38. בניהו
      06.08.2009 בשעה 12:59

      איטיות- אני לא יודע מה איתכם, הפיירפוקס שלי אמנם לא מהיר כמו כרום, אבל הוא מספיק מהיר, ובטח בהשוואה לאקספלורר.
      חוסר תגובה- קרה לי קצת. אבל זה קרה לי גם באקספלורר [המון פעמים] ובכרום. צריך להתלונן, אבל המצב לא כ”כ גרוע.
      תוספים נעלמים- לא קרה לי, ולא שמעתי שקרה לאף אחד אחר. אבל זה גם בעיה של המפתחים.
      קריסות- על מה אתם מדברים בכלל?
      חוסר תאימות- נכון, אבל זה בעיה גם של המפתחים של התוספים, חוץ מזה שרוב התוספים הטובים מתעדכנים ומתאימים.
      הawesome bar- מה לא בסדר בה? היא יודעת לדרג לך את האתרים לפי כמות הפעמים שאתה נכנס אליהם וכ’ו. ובנוגע לאתרי היקרויות וכ’ו- היא לא אמורה להיות כ”כ חכמה שהיא תדע שזה אתר היכרויות ואתם עם חברים. אם אתם לא רוצים שיראו- כנסו למצב גלישה פרטית.
      זלילת זיכרון- אין מה להגיד. נכון.
      אני כותב את זה לאחר שימוש רצוף, אינסטנסיבי ויום יומי עם FF מאז גירסא 2, ולאחר שימוש בכרום, אקספלורר אופרה וספארי.

    39. מייקל
      06.08.2009 בשעה 16:25

      כי מי שגדל להעריץ את FF עם הזמן, אני מסכים בצער רב עם הבעיות שמפורטות בפוסט הזה. ניתקלתי בכולן.

      עם זאת, לצערי, אין באמת אלטרנטיבות.

      כמי שהוא בעל חיים חברתי, שאוהב שיתוף וחייב להתעדכן בפידים אינפורמטיביים שונים כל הזמן, FF על תוספיו השונים הם הפיתרון האידיאלי, ואני מוכן לחיות עם זה שהוא קורס (3 פעמים ביום) ועדין לא להישבר ולעבור לכרום (בטח ובטח לא לאקספלורר).

      מותקנים על המחשב שלי 10 דפדפנים, את כולם בדקתי וניסיתי ותמיד חזרתי לFF. למרות זלילת הזיכרון הקטלנית ולמרות כל הבעיות שפורטו.

      אפילו יותר מזה, כשאני נאלץ לשבת על מחשב אחר שלא מותקן בו FF, אני חש מוגבל ומסורבל.

      אני חושב שבמוזילה מודעים לבעיות וינסו להתגבר עליהן.
      כמו כן ידוע לכל משתמש FF מושבע שהיסחפות בהתקנת תוספים מרובים פוגעת ביעילות הדפדפן.
      (עם בעית החזירות הישראלית – שרוצים הכל הכל הכל, צריך להתמודד בנפרד)

      נראה לי, ותקנו אותי אם אני טועה, כי במערכות גדולות כמו גוגל ומייקרוסופט משקיעים יותר בהבאת דפדפן המותאם לצרכי הגלישה הממוצעת ופחות בדפדפן שניתן להתאימו לצרכים הספציפיים של כל גולש – ולי, באופן אישי, זה לא מתאים ולא מספיק – לכן FF הוא עדיין הדפדפן בשבילי.

    40. בן לי
      06.08.2009 בשעה 16:36

      חשבתי להחליף דפדפן, אבל אז ניזכרתי ב-favicon המעצבן של האתר הזה וכמה קל לחסום אותו עם Adblock Plus, אז נשארתי.

    41. שושו השועל
      06.08.2009 בשעה 16:39

      על מה לעזאזל אתם מדברים?!

      הכתבה שלכם בנוייה רק על נסיון אישי ואין לכם שום קייס. אל תאשימו את הדפדפן שלכם בכך שאתם לא יודעים להסתדר עם תוספים, לברור אותם כמו שצריך ולהתקין כמות שלא תהרוס לכם את המחשב.

      אתם ברצינות לוקחים את החוויות האישיות שלכם ומצפים שאני אסקול את פיירפוקס כי אתם לא יודעים להתנהל? *אף אחת* מהתופעות שציינתם לא קוראת אצלי, גם בגרסה החדשה. הבעיה נעוצה אך ורק במחשב שלכם ובכם – עובדה, אם זה עובד, זה יכול לעבוד, ואם אצלם זה לא עובד, זה בגלל התנאים הספיציפיים שלכם. תגדלו טיפה.

      פיירפוקס עובד מצויין על הנטבוק שלי, יש לי כמה תוספים אבל לא מליון, הוא *אף פעם* לא קרס לי והוא לא זולל זכרון. הדבר היחידי שיש לי להגיד זה WTF. הפיירפוקס שלי לוקח בערך 50-70 מגה בזכרון, אני לא מבין איך אפשר להגיע למצב של זלילות זכרון של מעל ג’יגה כמו שאנשים אמרו פה, אלא אם אתם באמת לא יודעים מה אתם עושים מבחינת תוספים.

      אין להאשים את פיירפוקס בתקינות של תוספים, כל תוסף שאתם מתקינים הוא 100% על אחריותכם, אתם חייבים להבין שהתוספים האלה מגיעים מ-1001 בתי תוכנה ו\או חובבים, ואם אתם רוצים להשתמש בהם זה צריך להיות באופן מחושב ומסודר. את הלשונית הזאת “זה מביך אבל…” ראיתי בפעם הראשונה בחיי באתר הזה ולא הבנתי במה מדובר בכלל עד שקראתי על נסיונותיכם הנפלאים באתרי פורנו.

      בקיצור, “טול קורה מבין עיניך”, ובבקשה תפסיקו עם תלונות החלמאים שלכם

    42. ב
      06.08.2009 בשעה 17:20

      אתם מדברים שטויות!!!!
      אין כרגע דפדפן יותר טוב מהם.
      וגירסה 3.5 מהירה הרבה יותר
      לא קרסה לי אפילו פעם אחת
      ואני חורש אותה עם מאות טאבים במקביל.
      אחלה תוכנה
      לא מושלמת
      אבל שולטת בהחלט.

    43. שליו בן ארי
      06.08.2009 בשעה 17:26

      שושו השועל, אתה צודק, כמובן. הרבה יותר קל להאשים את המשתמשים מאשר להתמודד עם בעיות המוצר הסופי. הרי המוצר יותר חשוב מהמשתמשים, לא? כך נדמה שאתה סבור.

      אם אין למוזילה שליטה על התוספים והם אלה הגורמים למרבית התקלות, כטענתך, אז לא תיוותר כל ברירה אלא לוותר על פיירפוקס. כי ללא התוספים הוא לא שווה הרבה.
      תשין לב לעובדה כי מרבית התגובות תומכות בטענות. אז כנראה זה לא אנחנו אלה שאשמים.

    44. שוקי
      06.08.2009 בשעה 17:56

      ומה יהיה כאשר תוספים לכרום (כשיהיו) גם ידפקו את ביצועי הדפדפן? תגידו שכרום סאקס?

      99% מהתוספים לפיירפוקס לא גורמים בעיות. אז בגלל אותם אלו שכן אתם אומרים שפיירפוקס מסריח. וואלה יופי.

    45. רם
      06.08.2009 בשעה 21:20

      עשיתי שידרוג ונתקלתי באיטיות ותקיעות, קראתי קצת בפורומים ובעקבות כמה הצעות הכל הסתדר (תנסה להתקין פרופיל חדש ולראות מה עם הבעיות או התקנה נקיה).

      בקשר לכל השאר, אני לא חוויתי בעיות כאלה על אף אחד משלושה מחשבים שהתקנתי עליהם וגם חיפושים ברשת לא מעלים התייחסויות כאלה, בדרך כלל מדברים על משהו ספציפי, כמעט תמיד בעיית הטעינה האיטית הפתירה.

      כנראה שנסחפת. אם מכל הקוראים, בפוסט שטבעי שיגרור תגובות של שחרור קיטור, היחיד שבאמת מזדהה איתך הוא בחור שחזר לאקספלורר אז נראה לי שמדובר בטענות אנקדוטליות ובהתבכיינות.

    46. רם-און
      06.08.2009 בשעה 21:42

      יש לי 3 גירסאות של השוא”ש. שלושתן לינוקס. מדי פעם אני משתשמש במחשבים של אחרים על חלונות, לא מצאתי זכר לכל התלונות. גם בחינות שנערכו מבחינת מהירות, לא מצאו הבדלים מהותיים בינו לבין ספארי וכרום.

    47. ירדן
      07.08.2009 בשעה 0:14

      האמת שאני לא חווה את רוב מה שאתה מתאר. השימוש של פיירפוקס במשאבים תמיד היה גדול יחסית. כמו שכבר נאמר, בלי התוספים הוא הרבה יותר קטן אבל כן, כרום הרבה יותר מהיר.

      העדיפות של פיירפוקס על כרום היא בעיקר התוספים.

      אני אוהב את הawsomebar. הוא עובד לי מצויין.

      המלצה: או שתחכו של כרום יהיה adblock ותוספים בכלל, או שתספגו. בינתיים מומלץ מאוד מדיי פעם לעבור על התוספים ולהיפתר מכל המיותרים.

      בקשר לפונקציות הלא רצויות, כמעט תמיד יש דרך להיפטר מהן.

    48. יובל
      07.08.2009 בשעה 0:56

      קישקוש! אמרו לכם כבר כמה מגיבים שאתם כותבים מהפוזיציה. אני שולח את התגובה מ- FF 3.5 על הלפטופ שלי עם GreaseMonkey ועוד כמה תוספים. קריסות? זלילת זיכרון? לא קרה לי אף פעם.

      תבדקו את עצמכם – כדברי הגששים “אם כולם אומרים כנראה שזה נכון”.

    49. שושו השועל
      07.08.2009 בשעה 19:56

      שליו בן ארי היקר,
      אני אומר שגם אם תקנה יגואר מפוארת, חברת יגואר לא אחראית אם אתה מחליט בעצמך להתקין ברכב 3 מגדשי טורבו של קלימקס, 5 התקני ניטרו של דין-גפ, ספויילר אחורי של וולרו, ספויילר קדמי של מוטוקיט, ספויילר צידי וספויילר תחתון של אלפאקאר, צמיגים לנהיגת שטח וראלי של גוד-יר, תיבת הילוכים חדשה של מטה-טרוניקס, אגזוז חליפי מבית לוקומבס, וו גרירה של טקג’וב ולקינוח כף של טרקטור.

      אחרי כל השדרוגים האלה, שהם כמובן כולם באחריות של יגואר, אתם מתפלאים איך האוטו לא נוסע.

      המוצר לא יותר חשוב מהלקוח, אבל ללקוח יש אחריות לשימוש נכון במוצר – אם תכין טוסטים עם מצלמה דיגיטלית אל תתלונן לחברת הצילום. צריך לדעת מה לעשות ומה לא לעשות, כמו בכל תחום בחיים, ועדיין להוציא את העצבים שלך בפומבי על זה שבסופו של דבר היו לך חוויות לא נעימות שהן באחריותך, זה פשוט להתנהג כמו תינוק.

      שבת שלום.

    50. יהונתן קלינגר | כמו עוף החול, גם שועל האש צריך ללכת. ‏ :: Intellect or Insanity‏
      07.08.2009 בשעה 20:51

      [...] גל מור, שליו בן-ארי ואפי פוקס כתבו טור מופתי על בעיותיו של Firefox. אותו דפדפן שיצא בשנת 2004 ושאני עובד עם גרסאות כאלה או [...]

    51. אורון מזרחי
      07.08.2009 בשעה 23:12

      כותרת חכמה, בהחלט לא יכולתי להתעלם מהפוסט הזה. פיירפוקס רחוק מלהיות דפדפן רע. הוא נראה מאוד איטי כי יש לך את כרום וספארי כריפרנס. שלא לדבר על אינסוף תוספים שגובים מחיר כבד על הזכרון. בשביל רוב הגלישה כרום מספק את חווית הגלישה הטובה ביותר. אני בהחלט מסכים.

      אבל לפעמים כצריך “לרדת לשטח” אין דפדפן כמוהו שעומד במבחני מאמץ (אין ספור טאבים, פלאש + ג’אווה אפלט) כשהשאר לא סוחבים. וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על הכח שלו ככלי פיתוח. תן לו את הכבוד שמגיע לו. בזכותו אנחנו בנקודה הזו כי מבחינת המונופול של מיקרוסופט גרסא הייתה אמורה להספיק לעוד כמה שנים.

    52. מה יש להם נגד פיירפוקס? | כמה מילים, ברשותכם
      07.08.2009 בשעה 23:51

      [...] עם כל מיני האשמות. זה התחיל אצל ידידי גל מור בפוסט הזה, זה המשיך אצל יהונתן קלינגר, ואני משער שבטח ימצא עוד [...]

    53. גם-שם » ארכיון » הבלוגוספירה נגד פיירפוקס
      08.08.2009 בשעה 13:32

      [...] זה התחיל כאן: [...]

    54. The Daily Dolly 08/08/2009 at The Daily Dolly
      08.08.2009 בשעה 16:38

      [...] נגד פיירפוקס. שליו בן ארי, גל מור ואפי פוקס קובעים: Firefox sucks, ויהונתן קלינגר סבור שכמו עוף החול, גם פיירפוקס צריך [...]

    55. דני
      09.08.2009 בשעה 13:24

      משעשע אותי להיתקל עכשיו בפוסט הזה, כי בדיוק שלשום אחרי שנמאס לי מזה שFF מגירסה 3 ומעלה נתקע ועולה באיטיות מעצבנת, ניסיתי לחזור לגירסה 2. אפילו זה לא עבד (ליתר דיוק עבד, רק בלי כל הבוקמרקים לא משנה כמה ניסיתי להסביר לו מה הפרופיל החדש שלו), וכבר לא היה לי כח להתחיל לתקן אז חזרתי ל3 וזהו.

      אבל כמו שאמרו, אין אלטרנטיבה לפלאגינים. כרום חסר פלאגינים ולוקח לי את טיפת הפרטיות שיש לי עוד מגוגל, אופרה זה תכלס איזוטרי לא יעזור.

      נקווה שהחבר’ה שם יתעשתו במהרה

    56. שליו
      09.08.2009 בשעה 19:44

      בדיקת תגובות במייל.

    57. אבי
      09.08.2009 בשעה 20:11

      אחרי קריאת הכתבה פתחתי עיניים ועכשיו אני מוחק את הפוור פוקס ונישאר עם ברירת המחדל אקספלורר ,

    58. נועם orange techblog
      09.08.2009 בשעה 21:42

      אני מלכתחילה השתמשתי ב- Chrome והייתי גאה בזה. דפדפן באמת מוצלח. מה שכן, קצת מפחיד ש- Google כובשת נתח שוק אחד אחרי השני. יש בזה סכנות עצומות – ובאמת אני חושב שמבחינה אידיאולוגית, נכון להשתמש בשוא”ש.

    59. הבלוגרית » ארכיון הבלוג » איפון, פיירפוקס ומה שבינהם
      10.08.2009 בשעה 9:40

      [...] פתאום זה טרנדי, וכולם מתלוננים על פיירפוקס (בארץ – כל המערכת של חורים ברשת מאוכזבים, וכמובן גם בעולם). 3.5 [...]

    60. עופר
      10.08.2009 בשעה 12:01

      זה שביקרת באתרי דרושים לא אומר שהמון אנשים שולחים לך קורות חיים?? (-;

    61. שני תוספים שימושיים ל-Google Chrome | חורים ברשת
      10.08.2009 בשעה 16:59

      [...] אחד החסרונות הבולטים של Google Chrome הוא היעדר תמיכה רשמית בתוספים. אמנם ב-Google עובדים על כך במרץ, נדמה כי זהו המכשול העיקרי בדרך להחלפת Firefox. [...]

    62. אבי
      10.08.2009 בשעה 18:30

      תתקין התקנה נקיה, בלי תוספים, אח”כ תוסיף רק את התוספים שאתה באמת צריך, תראה שהוא הרבה יותר מהיר ולא קורס. קח את הכרום שאת כלכך אוהב, תתקין אותו גרסה על גרסה על גרסה, כולל כל התוספים (אהה נכון, אין לו בכלל תוספים, ואתה גם לא יודע איך מתי וכמה הוא מתעדכן…) ותראה כמה מהיר הוא יהיה, תנסה להוסיף לו גם כמה תוספים שילד בן 12 כתב במקום פרוייקט שורשים אם אפשר.

    63. omer12212
      10.08.2009 בשעה 22:24

      הנה דעה אישית ממני:
      בימים האחרונים מפורסמים מאמרים שקוטלים את הדפדפן פיירפוקס, ואני שואל למה?
      *הם אומרים הדפדפן מכביד על המערכת יותר מIE אפילו -האם זו האמת, לא בטוח. פיירפוקס הוא דפדפן יחסית מהיר ומאובטח, תנסו להשוות במערכת שלכם על כמה RAM צורך IE וכמה פיירפוקס ותיראו שIE מכביד יותר מפיירפוקס.
      *הם אומרים הדפדפן לא מגיב -אמת, אני מודע שלכל דבר יש בעיות אך זה לא הכי מורגש, מי פותח 20 מיליון לשוניות בבת אחת? אתם מצפים שהדפדפן ישאר בחיים? מישהו ניסה פעם לפתוח 2 לשוניות על IE בבת אחת? -הדפדפן (IE) לא יגיב לכם בכלל בניגוד לפיירפוקס שיגיב הרבה יותר מהר!
      *הם אומרים הדפדפן איטי -לא שקר אבל האם תעדיפו את IE שעוד יותר איטי, את opera שלא תומך בחצי מהאתרים בעברית?! -זה נכון, פיירפוקס לא מושלם ולכן הוא מתעדכן לעיתים קרובות מאוד לתקן את התקלות הקטנות בניגוד לאחרים שאולי פעם ב-3 חודשים טורחים לזוז.
      *הם רשמו שם שהם שקלו לעבור לדפדפן אחר ומבחינתיהם כאילו ירו לפיירפוקס בראש.
      אז נחשו מה, גם אני קניתי אקדח ועכשיו אני אתקע כדור לכל דפדפן:
      *IE-איטי, מכביד על המערכת, כבד, לא מאובטח. -קיבלת יריה בראש.
      *Chrome-קורס לעיתים קרובות, חודר לפרטיות, קשה לנטרל פופ אפים. -קיבלת יריה בראש.
      *Opera-לא הכי מהיר, לא תומך בהרבה אתרים בעברית. -קיבלת יריה בחזה.
      *Safari-לא מהיר, לא חוסם פופ אפים. -קיבלת יריה ברגל, למזלך אתה תחייה כי אתה מותקן אוטומטית בקנית MAC.
      *Flock-מיושן, מתרכז בעיקר באתרים חברתיים. -קיבלת יריה בבטן.

      אז הנה, הצגתי לכם את 1% מהבעיות בדפדפנים אחרים ובסוף אתם רואים שפיירפוקס הוא לא כזה דפדפן רע.
      בסך הכל כל אחד עושה לעצמו את החשבון איזה דפדפן לבחור.

      *מהבלוג שלי: blog.tapuz.co.il/games77

    64. אדר
      11.08.2009 בשעה 10:52

      3 ימים אחריכם, טק קראנצ’ מפרסמים אותו דבר.
      http://www.techcrunch.com/2009/08/08/i-want-to-love-firefox-35-but-it-keeps-crashing-on-me/

      עזבו את התוספים. זה לא התוספים.

      כל מגיני פיירפוקס כאן, אם כולם אומרים שאתם שיכורים, אולי באמת שתיתם קצת יותר מדי. אין גרופי גדולה ממני של פיירפוקס. מאז גירסה 0.8 זה היה הדפדפן היחיד שעבדתי איתו. אבל די, כמה אפשר לסבול את ההתרסקויות האלה. צריך קצת חוש ביקורת, אמונה אוטומטית זה טימטום ששמור רק למתנחלים אולטרא-קיצוניים.

    65. בימינו להתווכח על דפדפנים זה כמו להתווכח על מיקרוגלים « מסעותיו של מרק בשבילי החיים
      11.08.2009 בשעה 12:04

      [...] אנשי חוריםבה לא מרוצים מהשועל 3.5 ועוברים לשימוש בכרום, וזו זכותם. אני חושב שדפדפן שאי אפשר לכבות בו סלקטיבית [...]

    66. פיירפוקס - עדיין בועט | קצה הקרחון
      11.08.2009 בשעה 17:25

      [...] מור, שלו בן ארי ואפי פוקס מיהרו להכריז על מותו של שועל האש. הם טרחו ופירטו 8 סעיפים שבגללם השועל שפעם היה משאת [...]

    67. בלוג פשוט » Blog Archive » חידושים והמצאות בפיירפוקס 3.6
      11.08.2009 בשעה 23:56

      [...] לא יבש הדיו על העיתונים המשבחים (מי יותר מי פחות) את פיירפוקס 3.5 וכבר מתבשלת לה הגרסה הבאה (שם זמני: 3.6). [...]

    68. מערכות מידע ועסקים קטנים » ארכיון » ציד שועלים
      19.08.2009 בשעה 21:12

      [...] נראה כי חזרנו למלחמות הדפדפנים. חורים ברשת יוצאים למלחמת חורמה בשועל האש והם לא [...]

    69. דפדפן אופרה 10 יושק ב-1 בספטמבר - גרסת ה-RC כבר ניתנת להורדה | Newsgeek
      26.08.2009 בשעה 11:00

      [...] זנב בין הרגליים לאמינות של Firefox, (למרות שכתבו עליו שהוא sucks אני לא נתקלתי בתקלות מעבר לביאוס של חוסר תאימות של [...]

    70. אלי
      29.08.2009 בשעה 23:55

      הFF שלי עובד מצויין ואף תופעה ממה שציינתם קוראת אצלי. למעשה לא חוויתי בשום תקלה.
      הערך המוסף הגדול של FF זה התוספים, אבל מה לעשות, הם עולים בזיכרון. עצם העובדה שמדובר בקוד פתוח, אומר שהרבה יכולים לכתוב תוספים והם לא תמיד יעילים בצריכת הזיכרון שלהם. עלינו מוטל לבדוק אותם, להרגיש איך התוסף החדש שהתקנו מגיד ומתנהג, איך צורך את הזיכרון והאם הוא בכלל עושה את מה שציפיתי. אם לא, להסיר. בסוף תמצאו את עצמכם עם חבילה מותאמת לכם, יציבה ומהירה.. אני “סוחב” את חבילת ההרחבות שלי, כ20 תוספים, לכל מקום (בעזרת תוסף אחר שיודע לייצא ולשחזר הכל ששייך FF, שמו FEBE) ומתקין אותה בעבודה, בבית ובנייד. כך יש לי את האינטרנט האולטימטיבי שלי.
      ד”א, כולם כבר מותאמים ל3.5
      אף פעם לא כתבתי את זה – אבל כותבי המאמר הזה צריכים לבדוק את עצמם שוב. מאמר רציני צריך לפרט איך הם ביצעו את הבדיקה. באיזה תוספים הם השתמשו, לאן גלשו, איזו מערכת הפעלה, וכו.
      אני משתמש ב Win7 RTM, והפיירפוקס שלי תותח!

    71. אילן
      01.09.2009 בשעה 12:07

      אני משתמש קבוע של FF, ולאחרונה שקלתי לעבור לכרום בדיוק מהסיבות המוזכרות בכתבה, ובעיקר המהירות.

      לשמחתי, לפני שעשיתי זאת, הפנה אותי חבר לאתר:
      http://weblog.pigfoot.org/pigfoot/2009/08/11/firefox-3-5-2-release-optimized-build/

      שהכותב בו מוציא גרסאות של FF, אבל אחרי אופטימיזציה רצינית.

      לא ראיתי שינוי גדול בצריכת הזיכרון, אבל המהירות – מתקרבה מאוד למהירות של כרום (לא העליה הראשונה, אבל דפים בהמשך)

    72. סבסטיאן
      04.09.2009 בשעה 2:19

      אזז ככה ג לי יש פיירפוקס ואני מת להחליף אותו
      גם אצלי לוקח זמן עד שהוא נפתח והוא נפתח ממש לאט
      וגם קורה שהוא נתקע לי ורושם לי ERROR כאילו מה?
      בקיצור הדפדפן הזה נערס וחבל מאוד עליו הייתי מתקין את 2
      רק הבעיה שיש שדרוגים אבל עובדים רק עם 3 וגם קורה לי מתי שאני
      פותח נגיד 5 טאבים אז הוא נתקע לי לפני זה היה לי את CrazyBrowser
      הוא היה מהיר האוד ובלי תקלות גם היום הוא נמצא אבל הוא משעמם
      כי אין סקינים וגם המראה שלו לא ממש משהו
      אני יודע שמדובר רק לגלישה אבל היום כולם רוצים דפדפן יפה
      אני מאוד רוצה לעבור לדפדפן של גוגל רק אני רוצה עוד כמה פרטים ממנו
      ובבקשה תכתבו מה יש בדפדפן של גוגל ומה אין בו

    73. עוזי פז
      13.10.2009 בשעה 8:53

      סתם לציין כי חוץ מהעובדה שההעלאה הראשונית של גירסה 3.5 לוקחת קצת יותר זמן מאשר ההעלאה של גירסאות קודמות, לא נתקלתי באף אחת מהבעיות האחרות שאתם מציינים. לא זוכר מתי FF קרס לי או נתקע, אבל זה בטוח היה לפני שיצאה גירסה 3.5, והעלאת דפים לאחר שהדפדפן עלה, מהירה מאוד אצלי, והם תמיד עולים במלואם. הייתי חושד בבעיה בתוסף מאוד מסויים שהוא כנראה פופולרי אך לא מותקן אצלי, למרות שיש לי מעל 20 תוספים שכל אחד מהם נותן יתרון שאין בשום דפדפן ללא תוספים.

    74. משה
      16.10.2009 בשעה 20:35

      הדוגמא הטובה ביותר היא בניהול הזיכרון. נסו לפתוח טאבים אפילו על about:blank ולסגור אותם. 20 טאבים ככה. תראו כמה צריכת הזיכרון של השועל קופצת, ולא חוזרת למטה.

      זה בסיס בתכנות! אני כסטודנט לתכנות כבר מתמודד עם הדברים האלה בצורה טובה יותר. צריך לנענע שם מישהו, הם מתחילים להזכיר לי איזו חבורה מרדמונד, בלי להזכיר שמות ;-)

    75. סטיילייט
      17.10.2009 בשעה 0:43

      לפני שבועיים הורדתי והתקנתי את גרסת הפיתוח של כרום (4.0.222). המערכת די יציבה. הייתרון שלה: תוספים! בשפה של כרום הם נקראים extensions. התוסף הראשון שהתקנתי היה xmarks, כך שעכשיו כל הדפדפנים שלי משתמשים באותם bookmarks והם ממשיכים להסתנכרן.

      FF הוא עדיין הדפדפן העיקרי שלי (גרסה 3.5.3 היא ממש בסדר) אבל אני עושה יותר ויותר שימוש בכרום.

      סטיי

    76. N0
      01.11.2009 בשעה 10:00

      OPERA הוא הדפדפן הכי טוב נקודה.

      פיירפוקס מאז מעולם היה כבד ואיטי (אולי היו לכם חשבים מספיק חדשים כדי להתמודד עם זה)
      אופרה לעומת זאת, הוא אחד הדפדפנים החדשניים ברשת (כרום ופיירפוקס פשוט מעתיקים ממנו, לא שזה רע אבל זה לוקח להם זמן) הוא רץ בקלות על מחשבים ישנים (את גרסה 9 עוד הרצתי על פנטיום 3 עם 700 MHZ ) את גרסה 10.01 החדשה אני מריץ על פנטיום 4 1.4 Ghz במהירות מדהימה למחשב הזה (המחשב הישן יותר כבר לא מתפקד אבל אני מניח שהיא תרוץ גם עליו)
      הוא גם הרבה יותר מאובטח מפיירפוקס.

      החיסרון העיקרי שלו הוא שאין כמות כזו גדולה של תוספות כמו לפיירפוקס ( אבל יש תמיכה מובנית בהרבה אפשרויות נהדרות כמו בדיקת איות, חסימת פירסומות, ואפילו סינכרון של הגדרות וסימניות אונליין ) מה שהכי חסר לי בו זה פיירבאג (לאופרה יש עורך קוד חי שמשנה את האתר תוך כדי כתיבה אבל הוא לא חזק כמו הפירבאג) שמקל מאוד על בניית אתרים אבל בגלל שבוני אתרים גם ככה צריכים איזה עשרה דפדפנים זה לא כזה משנה.

      כמו כן המלצה אישית שלי למי שיש מחשב ישן וחשובה לו המהירות, לא להתקין FLASH התוסף עצמו כל כך איטי וזולל זיכרון שזה לא יאמן (אפילו על פיירפוקס עם FLASHBLOCK זה לא כזה עוזר) והשימוש העיקרי שלו הוא גם ככה להציג פרסומות או לרגל אחרי המשתמשים, ככה שאין בו באמת צורך.
      לאתרים שכן דורשים פלאש (כמו צפייה בסרטים) לשמור דפדפן אחר עליו כן יותקן פלאש. ככה הגלישה הרגילה תהיה מהירה להפליא וכשמדי פעם תרצו להיכנס ליוטוב תהיה לכם את האופציה.

    77. 10 אפליקציות הווב המובילות ב-2009: מקומות 5-1 | חורים ברשת
      01.01.2010 בשעה 12:12

      [...] כאשר הושק Chrome  בסוף 2008, ורמו הרבה גבות. מי צריך דפדפן נוסף? על אחת כמה וכמה כשמדובר בדפדפן כל כך בסיסי. אך כרום הקטן והמהיר השתפר מאוד בגירסה השנייה ועל רקע בעיות היציבות הגוברות של פיירפוקס (ראו “טוב, זה מביך: פיירפוקס Sucks”). [...]

    78. החתול הטכני » Blog Archive » פיירפוקס מפציע עם גרסה 3.6
      24.01.2010 בשעה 4:34

      [...] הזה, נשמעות תלונות בקשר לאיכות פעולתו. הפוסט הזה בבלוג חורים ברשת הוא דוגמה ישראלית לתלונות הללו, והתלונות הללו הובילו [...]

    79. איציק
      27.01.2010 בשעה 14:11

      אני משתמש בגירסה 3.6 – כאשר אני מסיים שימוש בפיירפוקס, משום מה במנהל המשימות אני עדיין רואה שהתוכנה שוכנת בזיכרון וצורכת את ה- 130K שלה.

    80. אבי
      27.01.2010 בשעה 22:37

      אין על התוספים של פיירפוקס

      קבלו אחד SPICY במיוחד:

      http://www.webvolcano.com/babe

      גם אם גירסא אחת יוצאת קצת צולעת ישר להתנפל על האנשים שהוציאו אותנו מחושך לאור (רק כדי שגוגל יחכו אותם ויקחו להם את כל השוק חחחחח)

    81. דניאל קליין
      19.02.2010 בשעה 16:09

      סתם גרסאת ביניים לא משהו. ה 3.6 שיצאה אחרי הגרסא המדוברת – מהירה מכל הדפדפנים ותופסת פחות זכרון. מוזילה תיקנו ושיפרו הכל. פוסט קנטרני כי בשורה התחתונה כתבתם שעדיין פיירפוקס מועדף על השאר. פיירפוקס 3.6 בהשוואה לכרום האחרון תופס פחות זכרון ורץ באותה מהירות.

      ד”א אופרה (שמכילה גם דוא”ל ותוספים בילט אין) היא באמת חוד החנית בחידושים, פיתוחים, קריסות, ומהירות – כולם גונבים מהם. מצחיק שהם תופסים רק 1% משוק הדפדפנים.

    82. IF YOU WANT SHOOT SHOOT DON'T TALK
      02.03.2010 בשעה 22:38

      נו באמת גוגל כרום מתאים כמו שנייד מתחרה במחשב הוא אמנם קטן יותר אבל פחות פונקציות

      מה לעשות FF עדיין עושה את זה טוב יותר

      ד”א ניסית כבר את גירסה 3.6? זה הרבה יותר טוב!

    83. שלושה תוספים מומלצים ל-Chrome | חורים ברשת
      25.04.2010 בשעה 10:22

      [...] לטוויטר או לדף הפייסבוק שלנו. אפשר גם במייל.עזבו אתכם מ-Firefox – הוא כל כך 2009. עזבו גם מאינטרנט אקספלורר – הוא מתאים [...]

    84. הגיקים נוטשים את פיירפוקס לטובת כרום – השאר בעקבותיהם? | חורים ברשת
      26.05.2010 בשעה 15:10

      [...] טוב, זה מביך: פיירפוקס Sucks [...]

    85. חורימבה לשבת: מי מתמכר לפייסבוק, ומי קנה את חופי הכרמל? | חורים ברשת
      09.07.2010 בשעה 22:31

      [...] הפוסטים הנקראים בכל הזמנים בבלוג חורים ברשת היה הפוסט "טוב זה מביך, פיירפוקס sucks". הפוסט שוחרר כשיצאה גרסת 3.5 שגרמה לי ולעוד די הרבה [...]

    86. בלוג פשוט » Blog Archive » כרום ואופרה זהירות: פיירפוקס 4 מאחוריכם! (ולפעמים גם משיג)
      30.08.2010 בשעה 8:10

      [...] רבים וטובים נוטשים לאחרונה את פיירפוקס לטובת כרום או אופרה. כמעט כולם מציגים את עניין המהירות (במיוחד על לינוקס) כסיבה הראשית לנטישה. מוזילה שמה את שיפור המהירות של פיירפוקס כאחד היעדים העיקריים של גרסה 4, והשחרור של הבטא הרביעית של פיירפוקס 4 הוא סיבה טובה לבדוק האם ההבטחה מתממשת. [...]

    הוסף תגובה

    מערכת חורים ברשת
    חשבון המסתורין של חורימבה, תכנים שאין מי שיקח עליהם אחריות ושאר ירקות

    עקבו אחר חורים ברשת
    • twitter
    • facebook
    • RSS

    mailאו, קבלו עידכונים במייל:

    השותפים שלנו
    מדורים
    אורלי בראון אייפד אייפון אינטרוויזיה אפל בלוגים גוגל דגתי ברשת הטוקבקיסטים התעשיה בע"מ וידאו חופש ביטוי חוק חסימת האתרים חורים ברשת טוויטר טכנואבסורד טכנופוליטיקה טלוויזיה כללי לסל המיחזור מדיה חברתית מדריך מוזיקה מיקרוסופט מנשקים נפלא וטפשי נפלא-וטיפשי סלולר עיתונות עיתונות און ליין פייסבוק פרטיות פרסום פ-ר-ס-ו-מ-ו-ת רשתות חברתיות שווה צפייה תקשורת תרבות דיגיטלית Facebook ipad IPhone Twitter Web 2.0 WI-Fi WIcafe
    Google Analytics Alternative