טוקבקים משופרים ב-ynet
בעקבות נהרות של דם, יזע ודמעות (אוקי, ללא דמעות), קבלו את הטוקבקים המשופרים של ynet. קל זה לא היה.
טוקבקים הם הפיצ’ר החברתי הכי מצליח בישראל ושגשגו כאן עוד לפני שנטבע הביטוי “מדיה חברתית”. אך ב-2009, שובל בלתי נגמר של תגובות מתחת לכל כתבה לא בהכרח מספיק ובמקרים מסוימים אף מבריח גולשים שמתעייפים מבליל הטוקבקים.
המטרה הייתה לשדרג את מערכת התגובות הקיימת ולספק ערך מוסף ורלוונטיות לגולשים מבלי לפגוע בפונקציונליות הבסיסית. בתום תהליך ארוך ומפרך של אפיון ופיתוח בו נטלו חלק אנשים רבים וטובים ב-ynet ובריל קומרס. עלו הערב התגובות החדשות. כל פיצ’ר נידון ונבחן על “יבש”, אך כידוע לכולם, שעת האמת היא עכשיו והיד על ה-Launch תמיד רועדת במקרים כאלה. אני מקווה שהצלחנו. פידבקים יתקבלו בברכה. >















15.02.2009 בשעה 21:52
טוב, לא נהיה קטנוניים ונגיד ש ynet זה אחד האתרים האחרונים ברשת שעושה בעיות לאופרה.
במקום זה, נברך על שידרוג הטוקבקים.
(אתה באמת גאה על כך, או חושב שזה הישג משמעותי מאיזושהי בחינה? באמת באמת?)
15.02.2009 בשעה 21:55
מזל טוב! נראה מצויין.
15.02.2009 בשעה 21:56
יפה מאד.
כמו שרבים אחרים אמרו, הייתי מאפשר דירוג אנונימי (עם מגבלת IP ו COOKIE, בטח כמו שהיה עד עכשיו) לפחות בדירוג לחיוב. כדי לדרג לשלילה הייתי דורש הרשמה.
לגבי תגובה של אנשים רשומים, הייתי הופך את ברירת המחדל לתגובה “לא” מאומתת עם CHECKBOX שיאפשר תגובה מאומתת. (או לפחות לתת לנרשמים לבחור מה תהיה ברירת המחדל).
מעבר לזה, בהחלט קפיצת מדרגה. יופי.
15.02.2009 בשעה 22:04
בכלכליסט ניתן לדרג ללא הירשמות, ונראה שמדובר במערכות שהן לפחות דומות לכתבות, למרות שאולי אני טועה. מדוע האתרים לא מריצים את אותה המערכת? נראה שגם עכשיו מערכת התגובות החדשה לא נכנסה ל-mynet.
חוץ מזה, הגיע הזמן ומזל טוב. נראה שלקח קצת יותר מדי זמן בהתחשב במצב באתרים בחו”ל, אבל תמיד בארץ לוקח זמן.
15.02.2009 בשעה 22:21
נראה מעולה. כל הכבוד!
15.02.2009 בשעה 22:22
כצפוי, חושבת שזה צעד נכון מאוד, ויש על מה להתגאות.
מצחיקים אותי מאוד הטוקבקים שטוענים שהעתקתם מנרג’ שעשו זאת לפני ארבע שנים, דה, דה ועוד פעם דה.
אני כן בעד רישום לדירוג, שאנשים יואילו בטובם, כן? רישום זה לא טיפול שורש.
15.02.2009 בשעה 22:22
בגדול, ממש יפה.
הערות:
1. אני אצטרף לרבים שתגבבו בכתבת ההכרות – סדר התגובות בברירת מחדל צריך להיות מההתחלה לסוף, כמו קודם. זה תמיד עצבן אותי באתרי החדשות האחרים בארץ, וחבל. מצוין שאפשר לשנות את הסדר, אבל ה”רגיל” צריך להיות הגיוני.
2. מצטרף גם לאלירם בעניין הדירוג לחיוב ללא הרשמות.
3. ולבסוף – כדי להקשות על תגובות מסחריות, אולי כדאי שתגובות של מגיבים רשומים יקבלו איזו הבלטה מסוימת?
נועם.
15.02.2009 בשעה 22:28
בהמשך לנועם ולאפשרות לתגובות מסחריות (שעוברות את הסינון הראשוני) והבלטת תגובות ממשתמשים רשומים.
אולי כדאי לאפשר דירוג ללא הרשמה רק לתגובות שנכתבו ע”י משתמשים רשומים?
זה יתן תעדוף וסיבה להרשם (תוכל לקבל יותר דירוגים). זה יאפשר דירוג אנונימי כלשהו, זה יכריח מפרסמים לעבור תהליך רישום כדי לפרסם (לא שזה יעצור אותם, אבל אם זו בעיה רצינית אפשר להגדיר שרק משתמשים שיש להם מאזן המלצות חיובי לתגובותיהם וקיימים במערכת מעל יומיים יוכלו לקבל את הפריוילגיה)
15.02.2009 בשעה 22:39
נראה טוב יותר. עכשיו תשנו גם התכנים וזה יהיה אתר סביר.
15.02.2009 בשעה 23:06
אכן שיפור מרשים ביותר – והעיקר עונה על עיקר הטרוניות שלי לגבי הטוקבקים (מלבד כמובן הטוקבקיסטים עצמם), בעיקר בכך שאפשר סוף סוף לעקוב אחרי כל התגובות שבן אדם הגיב.
אני מסכים עם אלו פה שתומכים באפשור סוג כלשהו של דירוג גם לאנשים אנונימיים.
עכשיו – השאלה המעניינת היא – האם פה זה המקום לפידבק קצת יותר רציני, כמו דיווחי באגים (יש כמה נורא מעצבנים) והצעות שיפור (לאלו מאיתנו שאוהבים להפליג למחוזות רחוקים) – או שיש מקום אחר מתאים יותר?
16.02.2009 בשעה 0:17
הגיע הזמן. כל הכבוד לכל העוסקים במלאכה.
16.02.2009 בשעה 0:57
גל, סחתיין, יופי של עבודה. זה שינוי חשוב מאד ונכון מאד, והביצוע יפה. הדבר היחיד שחסר לי הוא Clustering של תגובות.
16.02.2009 בשעה 1:05
אלירם, רעיון מצוין. תודה. מיכאל, כן, בהחלט – שתף באגים. תודה לכל השאר.
16.02.2009 בשעה 3:36
אני חושב שזה צריך לעבוד בשכבות:
שכבה ראשונה רשומים עם ותק,
שכבה שניה רשומים בכלל,
שכבה שלישית אנונימיים.
כל שכבה יכולה לדרג את עצמה
ואת השכבות שמתחתיה כולל דיווח על ספאם והודעות נאצה.
אפשר גם לאפשר לכל מי שהכתבה נוגעת אליו
להגיב בשכבה העליונה.
ברירת המחדל תהיה לראות את השכבה העליונה.
התגובות בכל שכבה יוכלו לצבור “טוקבקים” מהשכבות הנמוכות,
ואותם “טוקבקים” יוכלו לעלות כיתה בהתאם לדירוג/יחס מהשכבות
הגבוהות יותר.
16.02.2009 בשעה 7:06
[...] את מנגנון הטוקבקים החדש שלהם. אפשר לקרוא על זה עוד אצל גל מור. לפני 4 חודשים פרסמתי כאן סקריפט שעושה חלק מהפעולות [...]
16.02.2009 בשעה 7:50
@פול – גם אם ראוי היה שחלק מהפיצ’רים פה יעלו בוויינט לפני שנים, זה לא אומר שגל לא צריך להיות גאה במעשה ידיו וידי צוותו.
@גל – מסכים מאוד לגבי מה שנאמר פה בתגובות (וגם בפוסט קודם שלך) לגבי זה שהעתיד בתגובות מזוהות. יאללה, תתוו את הדרך!
16.02.2009 בשעה 11:40
טוב, אז פידבק קצת יותר רציני. נתחיל מהבאגים –
נתקלתי בשלושה, כאשר אחד הוא בהחלט, ושניים הם ברמת הannoyance הגובל בהתנהגות לא רצויה.
* קודם כל כאשר משתמשים בפיירפוקס הפקדים שקשורים לעריכת טקסט (לינקים, הדגשות וכו’) לפעמים פשוט לא מופיעים. לצערי לא הצלחתי לצמצם את זה למתי הם כן מופיעים ומתי הם לא – זה נראה אקראי למדי – מה שכן זה קורא בגרסה האחרונה (3.0.6) של פיירפוקס שרצה על וינדוס ויסטה ו7.
* כאשר הדף מתרפרש (אני מניח שynet מוגדר לעשות זאת אוטומטית כל כמה זמן), אם קוראים את הטוקבקים, הדף לא חוזר למקומו (בניגוד לבעבר), זה מעצבן במיוחד כאשר כל התגובות פתוחות, הסדר הוא מההתחלה לסוף, אתה נמצא איפשהו באמצע העמוד השני – ואז בום, רפרש וחזרת להתחלה, התגובות סגורות, מוצגות מהסוף להתחלה ואתה צריך להתחיל לחפש את עצמך. לדעתי כדאי בהחלט לשמור קצת persistence לפחות בין הרפרשים של אותו העמוד – פשוט למען נוחות הקריאה (של המוזוכיסטים מביננו אשר חושבים שזה רעיון טוב לעבור על מאות טוקבקים).
* לגבי ההרשמה – אני מסכים שהעתיד הוא תגובות מזוהות, אבל כדי שזה באמת יפעל ההרשמה צריכה להיות קצרה בהרבה (שם משתמש, סיסמה ומייל, את שאר הפרטים מי שרציני כבר ימלא לאחר מכן – אין שום סיבה להעמיס טופס הרשמה ארוך על מישהו שרק רוצה לכתוב/לדרג טוקבק). אבל לא זו הבעיה העיקרית, טופס ההרשמה מונע בפועל שימוש בפיצ’ר חשוב למדי (לי אישית לפחות) של הג’ימייל בכך שהוא לא מאפשר להירשם עם מייל בסגנון name+label@gmail.com (שהיא בעצם שקולה לname@gmail.com) – מה שפוגע ביכולת שלי לשלוט בכיצד המייל שלי מסתובב שם בחוץ, ושוב ללא סיבה טובה – מכיוון ש”+” הוא תו חוקי לחלוטין בכתובות מייל (שים לב שגם המייל שלי כאן בתגובות הוא באותה תבנית name+label@gmail.com).
עכשיו לגבי כמה מקומות שאפשר להתקדם בהם עוד קצת ולהיות באמת קצת פורצי דרך – במיוחד בארץ – ולאפשר להזדהות במערכת באמצעות Facebook Connect (הוא הדוגמא כי אני מניח שפייסבוק יותר פופולארי מOpenID או Google Friend Connect, אבל הרעיון הוא זהה – במקום תהליך הרשמה ארוך, לאפשר להזדהות ע”י חשבון במקום אחר – מה שייתן יתרון נוסף, בדמות הקלות לקדם כתבות נניח על הקיר של אותו אדם במקרה של facebook).
זהו עד מה שהיה לי להגיד לגבי הטוקבקים של ynet. סך הכל באמת עבודה מצוינת בשדרוגים, נחמד לראות שynet אינו קופא על שמריו אלא משתדרג לאט לאט.
16.02.2009 בשעה 13:26
מיכאל – דווקא בתחום הזה נענע היו מהפכניים – אפשר להיכנס לאתר שלהם עם הזדהות בפייסבוק. כמה עושים בזה שימוש שם? ובכן, מעטים מאד, אני מניח.
16.02.2009 בשעה 13:44
ברכות ומזל טוב
אני יכולה רק לדמיין כמה מתיש היה לנהל את הפרויקט הזה ולשמור על איכות גבוהה מול כל המכשולים.
הופתעתי לגלות כמה נעימה ומהירה טעינת התגובות הנפתחות.
הערה קטנה: לא כל כך היה ברור לי הסדר לפיו מסודרות התגובות המומלצות ושעוררו עניין.
כמו כן, האם תגובות מוגדרות כמעוררות עניין רק על בסיס הדירוג שלהן או גם על בסיס מספר התגובות הישירות אליהן?
בהצלחה!
16.02.2009 בשעה 15:05
סתם סיבכתם את כל העניינים,בסה”כ הייתם צריכים להפוך את התגובות
ואם כבר סיבכתם, לא מספיק כפתור אחד מהסוף להתחלה מהתחלה לסוף? שיתהפך כל פעם שהופכים…
מומלצות גולשים ועוררו עניין,סתם מיותר
ואם כבר מהפך,תפסיקו לחסום טוקבקים
16.02.2009 בשעה 17:52
תומר – אני מודע לכך שנענע היו מהפכניים בתחום הזה – הבעיה בחיבור שנענע עשו שהוא בעיקר מגניב (וכנראה עלול להיות שימושי אם אתה רובץ כל היום בנענע) ולא הרבה יותר מזה.
מה שהצעתי פה (והייתי שמח אם הוא היה מיושם) הוא האפשרות לעשות לוגין לynet בעזרת חשבון הפייסבוק – ולהשאיר תגובה (או לדרג) כאשר כל שאר הפרמטרים הדרושים כדי לזהות אותי (שם, תמונה, מייל וכו’) כבר יתקבלו מפייסבוק ויוצגו (אני יודע שעניין המייל הוא בעייתי – וכאמור, לבקש מייל וללחוץ על כפתור הזדהות של פייסבוק עדיף בהחלט ממילוי טופס הרשמה לא קצר) ומעבר לזה, אם מישהו ירצה לראות את כל הטוקבקים שקישרתי לחשבון פייסבוק הנ”ל – הוא יוכל לעשות כן באותה קלות כמו שהוא יכול עם מישהו שנרשם בynet עצמו. (אפשר לראות מערכת כזאת בפעולה באתר cnet).
16.02.2009 בשעה 23:51
מיכאל – אני חושבת שזה רעיון יפה, אבל ספק אם רבים ישתמשו בו, הרי מי ירצה שיקשרו אליו את כל הטוקבקים המכפישים והפוגעניים, כל הכיף זה לטנף בשם בדוי מבחינתם, ואני אומרת את זה כאחת שמקפידה לא לעשות זאת, בגלל שהרגשתי את נחת הטוקבקים כשכתבתי טור בynet. אם הטוקבקים יהיו מזוהים, התוכן שלהם ישתנה, ולטובה.
17.02.2009 בשעה 0:50
ריקי – בגלל זה הצעתי לאפשר את זה כאופציית הזדהות נוספת ולאו דווקא יחידה (למען כאלו שכותבים טוקבקים איכותיים ורוצים שהם יקושרו אליהם).
אגב, לדעתי אלו שרוצים להכפיש בצורה אנונימית לא יטרחו גם ליצור חשבון פיקטיבי אלא ישארו באנונימיותם.
17.02.2009 בשעה 9:28
רומי, תגובות מומלצות ומעוררות עניין מסודרות על פי סדר יורד. מומלצות – מהתגובה בעלת הציון הגבוה לנמוך, עוררו עניין – תגובות שקיבלו הכי הרבה דירוגים – בין אם בעד או נגד, גם כן מהגבוה עד לנמוך.
17.02.2009 בשעה 9:42
שוקי, תודה. אנא פרט בעניין Clustering
18.02.2009 בשעה 12:23
נחמד ביותר…
השאלה מתי תטפלו בוידאו באתר?!
18.02.2009 בשעה 16:01
למה אתה מתכוון?
02.03.2009 בשעה 21:21
הכי חסר לי, והכי מתבקש לדעתי, והכי הייתי רוצה שיהיה גם בכלכליסט – תגמול לטוקבקיסטים. מגיב שהתכנים שלו זוכים לציונים גבוהים, צריך שיקבל מעמד של “טוקבקיסט זהב” ויצוין באייקון של כתר, ויקודם לראשית הרשימה.
כבר יש מערכת רישום, והתגובות נאספות למקום אחד. זה נראה לי השלב הבא.
שנית, אני לא מצליח להבין מדוע ברירת המחדל היא “החדשים קודם” (למרות שנראה שלהרבה אנשים זה ממש טבעי) – זה הורס את כל הסיפור שהתגובות מספרות. הנכון הוא (הרי זה ברור) שהתגובות יופיעו לפי סדר תגובתן – קודם מספר 183 ורק אחריו “183 אתה אדיוט”. ככה מספרים סיפור.
04.03.2009 בשעה 6:58
לסכם את מערכת התגובות במילה אחת: זוועה.
לא. אני לא רוצה שכתובת המייל שלי (אפילו לא המפוברקת) תישמר ב- YNET או בכל אתר בעל תפוצה כל כך רחבה. לך תדע איזה גנב יקצור אותה משם מחר, או מה YNET בעצמם יעשו עם זה.
תורידו את השטות הזו.
ואחרי שתתקנו את הזוועה הזו, אנא מכם: תעשו שברירת המחדל תהיה על הטוקבקים היותר מדורגים. אין לי כוח לקרוא את השטויות של 500 מגיבים שונאי ערבים ואז עוד 500 תגובות לתגובות של שונאי ערבים ועוד 50000 תגובות לתגובות בנוסח “סמולנים נמאסתם”. רבאק. למה הדירוג? או לפחות שההעדפות שלי ישמרו לאורך הסשן שלי ב- YNET.
ומילה אחת לטובה: מזל טוב על מעבר לטכנולוגית וידיאו שעובדת גם במערכות הפעלה שאינן ווינדוס ודפדפנים שאינם EXPLORER. סוף סוף אפשר לראות וידיאו ב- YNET. ברכות!
08.03.2009 בשעה 3:30
מערכת התגובות טובה, אבל לא פועלת תמיד ב FF
אין ספק שזו התקדמות לעומת המערכת הקודמת.
הרישום דרך פרטים של חשבון אחר (כמו פייסבוק) שהוזכר למעלה הוא אופציה מקובלת באתרים רציניים בחו”ל, ובסוף יהיה גם ב YNET. אז למה לא לעשות כבר עכשיו?
27.05.2009 בשעה 23:51
היה יכול להיות נפלא עם היה אפשר להתחבר דרך facebook connect. שתיים וחצי לחיצות ואני בפנים- להרשם ועוד אתר? אין מצב!
04.06.2009 בשעה 12:17
[...] בהם חיים. הנאה. באמת. עשינו – אני ושותפי רועי בן יוסף – את הטוקבקים החדשים שהכניסו דירוג ורלוונטיות לתגובות הקיימות שהפכו מעט [...]