7 סוגים של שחקני פוקר

יש האומרים כי משחק הפוקר דומה ללחימה בשדה הקרב. השחקנים עוטים על עצמם שריון בדמות כובעים, משקפי שמש, אוזניות ומגוון בגדים שנועדו להסיט את תשומת ליבו של היריב מן המהלכים שלהם. בנוסף לכך, לכל שחקן סגנון וטכניקת “לחימה” משלו איתם הוא שואף לנצח.

על העובדה כי ישנם מיליוני שחקני פוקר ברחבי העולם, הסגנונות והטכניקות מוגבלים בסופו של דבר למספר סוגים עיקריים. הבנה והכרה של סגנונות משחק אלו יאפשרו לכם להשיג יתרון על שאר השחקנים בשולחן, וכמו גם, לפתח סגנון יעיל ומגובש יותר משל עצמכם. להלן 7 סוגים של שחקני פוקר, איזה מהם הוא אתה?

טיסה, מלון מפנק ומתחם קזינו מפואר ברודוס במחיר מיוחד. לפרטים נוספים>> (פרסומת)

הדג

הכינוי הלא מחמיא מוענק לשחקנים שמשווים הימורים באופן תמידי אבל לעולם לא מעלים, אפילו אם נפלה בחלקם יד חזקה. לעיתים, נוצר מצב בו הם זוכים בקלפים טובים עקב סגנון המשחק שלהם, דבר הגורם לשחקנים חסרי הניסיון בשולחן להפריז בהערכה שלהם כלפי “הדגים”.

בנוסף, נוהגים “הדגים” לשחק עם כל שני קלפים מאותו הסוג או עם קלפי האסים, ולא יכולים לקפל אף לא אחד מהם אם הם מגיעים לפלופ. “הדגים” מתלוננים באופן תמיד כי הם נזרקים מחוץ למשחק ולא מצליחים להבין מדוע נפל עליהם ה-“מזל הרע”.

הסלע

ההפך המוחלט מן “הדג”, “הסלע” מוכן ללכת רק על בטוח וישחק רק עם ידיים מנצחות בלבד. “הסלע” ישב וימתין עד שלא יקבל את הידיים החזקות ביותר ולעולם לא ישחק עם קלפים שאינם אסים מלכים ומלכות. אם הועלתם בידי “הסלע”, תהיו בטוחים שיש ברשותו רצף פשוט מדהים ושהלילה תחוו הפסד מר.

הניובי

“הניובי” הוא כינוי למי שרק זה עתה נכנס לעולם הפוקר ואינו בקיא ברזי המשחק. ישנם שני סוגים של “ניובים”. הראשון הוא בעל אינטליגנציה והתלהבות ללמוד את המשחק, אולם אין ברשותו את הנסיון והידע הדרושים על מנת להוות יריב ראוי לשמו. השני, לעומת זאת, נטול כל אינטואיציה ורצון ללמוד בעצמו, ועתיד להרוס את ההנאה מן המשחק לכל המשתתפים בו.

המטורף

את הכינוי המחייב קיבל השחקן “המטורף” עקב התנהגותו נטולת הרסן. הוא ישחק כמעט כל יד ולא יהסס להעלות כל שתי ידיים. שחקנים “מטורפים” לרוב יהיו אלו ששתו כוסית אחת יותר מדי או לחילופין, כאלו שמנסים להכניס קצת אקשן בלתי צפוי למשחק. רבים יכולים להתבלבל ולחשוב שמשחק נגד “מטורף” יתברר כקל, אך הדבר עשוי להתברר כטעות גורלית. פעמים רבות, “המטורף” יוציא לפועל מהלכים אותם איש לא ציפה ויפעיל לחץ על שאר השולחן. הדרך הבטוחה ביותר להתמודד מול “מטורף” היא פשוט להשאר רגועים ושלווים.

שחקן על פי הספר

לא מתיימרת ולא מתחכמת, גישתו של שחקן המשחק על פי הספר היא פשוטה ועניינית. הוא בקיא בכל החוקים והמניירות האלמנטריים, בעל ניסיון ויודע לקרוא את המשחק בצורה בסיסית. אולם, מה ששחקן המשחק על פי הספר אינו יודע זה כיצד להתמודד עם שחקנים בעלי אופי אגרסיבי שידאגו להפתיע אותו בכל פעם מחדש ויעשו הכל חוץ מלשחק לפי הספר.

הבלופר

כשמו, כן הוא. הבלופר ינסה להוליך שולל את יתר השחקנים לגבי טיב וחוזק היד שברשותו בעזרת דיבורים. פעמים רבות, הוא גם יצליח ויפיל את שאר השחקנים בשולחן זה אחר זה. דוגמה להתנהגות בלופרית הוא מקרה בו נפלה ידו על שני אסים, למשל, והוא אומר שברצונו להמר במהלך הבא, מה שרומז על יד חלשה בהרבה.

CC BY-ND 2.0 kozumel

הכריש

“הכרישים” הם השחקנים הערמומיים ביותר. “הכריש” בקיא בשלל האספקטים של משחק הפוקר ומסוגל להתאים את סגנון המשחק שלו לכל שיטת משחק אותה הזכרנו. שחקנים רבים יתקשו ביריבות מול “הכרישים” מאחר וכלל לא ניתן לקרוא את המהלך הבא שלהם. “על מה הוא מהמר?”, “באמת יש לו את הקלפים האלו?” הן רק חלק מהשאלות שיעלו בעקבות מהלכיהם של “הכרישים”.

מעל כל זאת, יגלו “הכרישים” איפוק עצמי בלתי נתפס, כאשר יאפשרו ליתר השחקנים בשולחן להמר על ידיים טובות ובכך ליצור אשליה כי היד שלהם היא החזקה בשולחן. העצה הטובה ביותר כאשר נתקלים ב-“כריש” היא לשקול משכנתא שנייה.

תמונת שער: CC BY 2.0 Images_of_Money

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן